י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מהומות מקופחים בבני-ברק

מחאת תלמידי ת"ת 'תורת אבות' בבני-ברק נמשכת, על רקע סגירת המוסד. אתמול הבעירו שם פחי אשפה

התלמידים מפגינים. צילום: עוזי ברק  (לחץ להגדלה)
התלמידים מפגינים. צילום: עוזי ברק (לחץ להגדלה)

מחאת תלמידי תלמוד תורה 'תורת אבות' בבני-ברק נמשכת. בינתיים, אף נציג מעירייה או מגורמי החינוך לא הגיע לראות את המצב בתלמוד-תורה או להידבר עם מנהלי המוסד.

זאת לאחר שאתמול (א) הבעירו עשרות נערים פחי אשפה, צמיגים, מזרנים ומכל הבא ליד, ברחוב קהילות יעקב בבני-ברק. מהומות מסוג זה, נוסח פריז ולוס אנגל'ס, על רקע קיפוח עדתי, לא זכורות מזה זמן רב בבני-ברק.

המהומות החלו לאחר שהשבוע נסגר על מנעול ובריח תלמוד-תורה 'תורת אבות' לעדת התימנים בבני-ברק. המפגינים מוחים נגד העירייה, שלדבריהם, מקפחת אותם ואינה מקצה להם קרקע.

במקום נמצאים עשרות אנשים והרחוב חסום לתנועה. כוחות כיבוי-אש ומשטרה הגיעו למקום להשליט סדר ולכבות את האש. ברחוב קהילות יעקב ממוקם גם מסוף של חברת האוטובוסים 'דן', והגישה לאוטובוסים חסומה.

תלמוד תורה 'תורת אבות' הוקם לפני 22 שנה, והוא תלמוד-תורה הוותיק לעדות התימנים בבני-ברק. במשך כל זמן פעילותו הוא שכן בשכירות ברחוב קהילות יעקב. לאחרונה נקלע תלמוד התורה למצב כלכלי קשה, ומנהלי עמותת 'תורת אבות' הפסיקו לשלם לבעלי הבניין את שכר הדירה. בעקבות כך, ננעלו שערי תלמוד התורה על מנעול ובריח, ולתלמידים נותר ללמוד רק ברחובה של עיר.

יו"ר מוסדות 'תורת אבות', הרב עבודיה קרוואני: "במשך כל 22 שנות פעילות המוסד, דיברתי עם כל ראשי העירייה שיקצו לנו קרקע. הם תמיד אמרו שאין לנו קרקעות פנויות, ואם תמצאו - תקבלו. אבל פתאום אנחנו רואים כי תלמוד-תורה אשכנזי קיבל קרקע, ועוד בית ספר אשכזני לבנות קיבל, ורק אנחנו מקופחים".

מנהל תלמוד התורה, הרב שטיגליץ, אומר: "כנראה אין לנו את הנציגים נכונים בעירייה. מה שקורה כאן זו שערוריה מעבר לכל דמיון. אני רואה את המפגינים, ולמרות שזה לא לרוחי, אני מבין כל גץ שנשרף כאן".

דובר עיריית בני-ברק, אברהם טננבוים, מסר בתגובה: "מדובר במוסד פרטי שיש כמותו עשרות רבות ברחבי העיר, ולא יכול להיות שניתן לאחד ולשני לא. הם לא יותר מיוחסים מאף גוף אחר. לא עיריית בני-ברק ולא אף עירייה אחרת מממנים גופים פרטיים. אם ניתן להם, נצטרך לתת לעוד 60.

"בקשר להקצאות, בקדנציה הנוכחית לא הקצו עוד כלום, מכיוון שיש נהלים חדשים של ועדת הקצאות, ואף פורסם על כך בעיתונים. בכל 32 שנות הפעילות שלי בעירייה, הם לא פנו אפילו פעם אחת בצורה מסודרת להקצאה".

טננבוים אף גינה את השימוש ברגשות הקיפוח, שעושים ראשי תלמוד-התורה. "זה לא יעזור שהם יצעקו 'תימנים תימנים'. אני חושב שזה לא מכובד לאנשים יראי שמים שינגנו על הנקודה הזאת. אין קיפוח של תימנים ולא העדפה של פרסים. כל הסיפורים האלו הם כדי לזכות בכותרת ב-YNET או ב'הארץ'. אני מציע להם שיגישו בקשה בהתאם לנהלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}