עלייה של 30% בפרסום החרדי
סיכום הרבעון הראשון של 2006: עליה של 7 מיליון ש"ח בהיקף הפרסום החרדי. כולם חוגגים
צמיחה של 7 מיליון ש"ח
ענף הפרסום החרדי ממשיך לצמוח. ברבעון הראשון של שנת 2006, נרשמה צמיחה של כ-7 מיליון שקל בהיקף הפעילות בפרסום החרדי, יחסית להיקף הפרסום בתקופה המקבילה אשתקד. כך על פי מצעד הפרסום של 'עניינים'.
ברבעון הראשון של 2005 היקף הפעילות עמד על כ-23 מיליון שקל, ואילו ברבעון הנוכחי, הוא עומד על 30 מיליון שקל – עלייה של 30%. כל הנתונים מתייחסים למחירי מחירון של עמודי הפרסום בעיתונות החרדית המובילה ('המודיע', 'יתד נאמן', 'משפחה' ו'בקהילה'), המהווים את האינדיקציה הקרובה ביותר למציאות.
הקטגוריה המרכזית שבה נרשם זינוק בפעילות, היא, למרבה ההפתעה, דווקא תחום האופנה, הביגוד וההנעלה. בעוד ברבעון הראשון של שנת 2005, היקף הפעילות עמד על 274 אלף שקל בלבד, ברבעון הנוכחי היקף הפעילות 1.3 מילון שקל. הזינוק בפעילות נרשם כתוצאה מפעילות מוגברת של 'בגיר', 'שרפמאנ'ס', ועוד חנויות אופנה קטנות שהרבו לפרסם בעיתונות החרדית.
בענף אחר נרשמה עלייה כמעט מאפס, ל-1.2 מיליון שקלים. זהו כמובן ענף הסלולר, שאחראי במידה רבה על הגדלת היקפי הפרסום ברבעון הנוכחי. ברבעון הראשון של 2005 היתה פעילה רק חברת 'מירס' עם כ-200 אלף שקל, ואילו ברבעון הנוכחי, לאחר קבלת ההכשר מועדת הרבנים, הקדישו 'פלאפון' (617 אלף) ו'סלקום' (507 אלף) תקציבים נרחבים למגזר החרדי. 'מירס' כמעט ולא היתה פעילה ברבעון האחרון.
קטגוריית רשתות השיווק צמחה במיליון שקלים. ברבעון הראשון של 2005 עמד היקף הפעילות על 1.7 מיליון שקל, ואילו ברבעון הנוכחי הוא עומד על 2.7. זאת, בעקבות פעילות מוגברת של 'שפע שוק' עם היקף פעילות של 1.4 מיליון שקל (מקום שני בטבלת המפרסמים), יחסית ל-758 אלף שקלים בלבד ברבעון הראשון של 2005. לעומת 'שפע שוק', תת-הרשתות של 'שופרסל', צמצמו מעט את היקפי הפרסום.
בקטגורית הבנקים, נרשמה גם כן עלייה משמעותית. בעוד ברבעון הראשון של שנת 2005 פרסמו הבנקים (בעיקר בנק פאג"י) בסך כולל של 619 אלף שקל, ב-2005 היקף כל הפעילות הפרסומית של הבנקים עומד על לא פחות 1.34 מיליון שקל, כאשר בנק דיסקונט מוביל בקטגוריה עם 704 אלף שקל השקעה בפרסום.
ענף נוסף בו נרשמה עלייה מבורכת, הוא ענף הרכב. ברבעון הראשון של 2005 הייתה פעילה רק 'דוד לובינסקי' עם היקף פעילות של כ-460 אלף שקל. ברבעון הנוכחי, עומד היקף הפעילות הפרסומית של חברות הרכב על כ-1.2 מילון שקל. את הגידול ניתן לזקוף בעיקר לפעילות היבואנית 'מאיר' עם מותג הרכב 'הונדה', שהחלה לראשונה בפעילות למגזר החרדי, ופרסמה בהיקף של כ-402 אלף שקל.
'סנו' ממשיכה להוביל
חברת 'סנו' ממשיכה להוביל את ענף הפרסום החרדי גם ברבעון הראשון של 2006, עם כמעט שני מיליון שקל השקעה בפרסום – גידול משמעותי משנת 2005 בו פרסמה בתקופה המקבילה ב-766 בלבד. אולם יש לציין, כי הגידול נובע מכך שברבעון הנוכחי החלה כבר תקופת טרום חג הפסח, בו משקיעה 'סנו' תקציבים נרחבים, מה שאין ב-2005, בה הרבעון הראשון לא כלל את תקופת טרום פסח.
חברה נוספת שהקפיצה את היקפי הפרסום היא 'יוניליוור'. ברבעון הראשון של שנת 2005 פרסמה החברה בסך 650 אלף שקל בלבד, ואילו ברבעון הראשון של 2006, הסכום עמוד על 1.1 מיליון שקל, למותגים 'קליק', 'ליפטון' ו'בדין'.
תאגיד 'שטראוס עלית' צמצם משמעותית את היקפי הפרסום ברבעון הראשון של 2006, יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2005 סך התקציב עמד על 1.3 מיליון שקל, ואילו ברבעון הנוכחי הוא עומד על 750 אלף שקל בלבד.
בנק דיסקונט החל לראשונה בפעילות במגזר החרדי, והתברג למקום השישי בטבלת המפרסמים ברבעון הראשון של 2006, עם כ-700 אלף שקל השקעה בפרסום.
יציבות בטבלת המשרדים
'בולטון פוטנציאל' ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום החרדיים ברבעון הראשון של 2006, עם היקף פעילות של 6.2 מיליון שקל בעיתונות החרדית המובילה. זהו גידול משמעותי, לאחר שברבעון הראשון של 2005, היקף הפעילות עמד של המשרד עמד על 4.7 מיליון שקל. למשרד נוספו תקציבי הפרסום של 'בנק דיסקונט', 'נירלט', 'סוגת' ועוד.
במקום השני 'אפיקים' (4.6 מיליון שקל. גידול מ- 3.3 ברבעון הראשון של 2005), 'פרסום גל' (2.9 מיליון שקל. ירידה מ-3.2 ברבעון הראשון של 2005), 'מקאן אריקסון' (2.8 מיליון שקל. גידול מ-1.6 ברבעון הראשון של 2005) ו'מימד' (2.5 מיליון שקל. גידול מ-1.0 ברבעון הראשון של 2005).
'פרסום נטו' מצליח להתברג למקום השביעי ברבעון הראשון, עם 862 אלף שקל, גידול מ-340 אלף שקל ברבעון הראשון של 2005.
העיתונים חוגגים
כל ארבעת העיתונים החרדים המובילים נהנו מעליית היקפי הפרסום במגזר החרדי ברבעון הנוכחי יחסית לרבעון דאשתקד.
'המודיע' רושם עלייה קטנה, מ-8.2 מיליון שקלים ל-8.9. 'יתד נאמן' רושם עלייה משמעותית מ-6.8 מיליון שקל ל-8.1. 'בקהילה' רושם עלייה מ-3.2 מיליון שקלים ל-4.3. ואילו 'משפחה' רושם את הקפיצה המשמעותית ביותר – מ-4.8 מיליון שקל ל-8.7.
מסכמים רבעון
המפרסמים
1. סנו: 1,994,500
2. הריבוע הכחול: 1,422,000
3. יוניליוור: 1,178,500
4. תנובה: 1,12,4500
5. שטראוס עלית: 756,500
6. בנק דיסקונט: 704,500
7. מטרנה: 698,000
8. פלאפון: 617,500
9. חוגלה קימברלי: 593,500
10. הצורפים: 542,000
המשרדים
1. בולטון פוטנציאל: 6,202,000
2. אפיקים: 4,645,500
3. פרסום גל: 2,914,500
4. מקאן אריקסון: 2,823,500
5. מימד: 2,513,500
6. טריו: 1,444,000
7. פרסום נטו: 862,500
8. פרסום חן: 815,500
9. קרימלובסקי כהן: 695,000
10. תוצאות אפקטיביות: 453,000
העיתונים
1. המודיע: 8,956,000
2. משפחה: 8,744,000
3. יתד נאמן: 8,100,500
4. בקהילה: 4,396,000
באדיבות 'עניינים'
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות