י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סוריה מחכה לציבין

איש מודיעין סורי, העצור ברומניה, בחר להיעזר דווקא בשירותיו של עו"ד מרדכי ציבין. השלום בדרך?

מחזק קשרים. עו"ד ציבין (משמאל) עם אחיו של עומר הייסאם, ששוחרר עתה מעיראק
מחזק קשרים. עו"ד ציבין (משמאל) עם אחיו של עומר הייסאם, ששוחרר עתה מעיראק

אזרח סורי, מקורבו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, לא מצא במי להיעזר, אלא בעורך-דין חרדי, תושב כפר חב"ד.

עו"ד מרדכי ציבין ידוע בזכות פעילותו העניפה לשחרור אסירים יהודים הכלואים בבתי כלא ברחבי העולם. עתה נתגלגלה לידיו פרשייה של אזרח סורי, הכלוא כבר כמעט שנה בבית הכלא ברומניה. ציבין לא היסס, ובמטרה לחזק את קשריו עם בכירי השלטון הסורי, כדי שיכול לסייע ליהודים נוספים, הוא פועל לשחרר את האזרח הסורי מבית הכלא.

הכל החל לפני 24 שנים. אז נשלח עומר הייסאם, מיליארדר סורי, בן 41, לפעילות מודיעינית ברומניה מטעם המודיעין הסורי. במשך השנים הוא הצליח להגיע לקשרים ענפים עם מנהיגי מפלגות ברומניה, עשה עסקים והתעשר.

לפני כשנה עלו גורמי הביטחון ברומניה על עקבותיו, והוא נעצר. לאחרונה הוא נחשד, כי היה מעורב בחטיפתם של שלושה עיתונאים רומנים בעיראק. לאחר דיון משפטי הוא שוחרר למעצר בית. בבתי המשפט אמור להתקיים דיון בעניינו בחשד לפעילות טרור.

עומר הייסאם מקורב לנשיא הסורי, בשאר אל אסד, והוא בן דודו של מוסטפה טלאס, שר ההגנה הסורי בתקופת שלטונו של חאפז אל אסד. הוא גם חבר קרוב של מאנף טלאס, בנו של מוסטפה טלאס, העומד להתמנות כשר בטחון בממשלת סוריה.

לאחרונה ביקש המרגל הסורי את שירותיו של עו"ד ציבין, בזכות המוניטין הרב שצבר ציבין בנושא שחרור אסירים. ציבין לא היסס, ולקח לידיו את הטיפול בתיק. בכך מייצג כיום את אזרח של מדינה עוינת לישראל. לדברי ציבין, שחרורו של הייסאם עשוי לסייע מאוד לישראל בעניינים שונים הקשורים לסוריה.

ציבין אומר כי הוא מייצג אסירים ישראלים בחו"ל וגם במקרה זה הוא יפעל על-מנת להשיג את גירושו של הייסאם לסוריה מטעמי בריאות, משום שהייסאם הינו חולה בסרטן.

למטרה זו, ציבין נעזר באיחוד האירופי, בפוליטיקאים, לרבות בנציגי הרשות הפלשתינאית ובמנהיגים יהודיים ברחבי עולם, אשר להם השפעה מסוימת על הנשיא הרומני בססקו.

בחודשים האחרונים פורסמה הפרשה בהחרבה בעיתונות הרומנית ויצרה הד ציבורי נרחב.

גם אחיו של עומר הייסאם שוחרר זה עתה, לאחר שלושה חודשי מאסר בעיראק. גם הוא נחשד כי היה מעורב בחטיפת העתונאים הרומנים בעיראק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}