י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מכת חשמל

חוברת שמופצת בקרב רבנים ועסקנים חושפת את כל הפרטים על פרויקט הקמת חוות החשמל במודיעין עילית

"על רבני המקום לבדוק את הנושא". תחנת כח
"על רבני המקום לבדוק את הנושא". תחנת כח

חוות חשמל שמתוכננת לקום במודיעין עילית, כדי לספק חשמל כשר בשבתות ובמועדי ישראל – מטרידה מאוד את תושבי היישוב.

מפרטים שנחשפים בכל יום מתבררים נתונים רבים וחשובים, שהציבור לא היה מודע להם עד כה. בעיקר לגבי העלויות הגבוהות אותן יצטרכו התושבים לשלם מכיסם עבור הקמת החווה.

ראש המועצה, יעקב גוטרמן, פועל בעניין הזה במרץ רב כבר תקופה ארוכה. אבל כעת, מתברר, מה בדיוק עומד מאחורי היוזמה, אך בעיקר הסיכונים הרבים שיש בה.

חוברת שמכילה 20 עמודים, הגיעה ל'בחדרי חרדים'. החוברת מקיפה את מכלול הפרטים של הנושא, ומביאה את כל העובדות והסיכונים שיש בהקמת חוות החשמל המתוכננת, ובעיקר, את כל הפרטים שמעלימים מעיני הציבור – העלויות הגבוהות שייקרו את מחיר החשמל גם בימי החול באופן משמעותי, גם לאלו שאינם מעוניינים להשתמש בחשמל הכשר.

בסך הכל יתייקר מחיר החשמל בכ-60%-100% ממחיר החשמל כיום. בחוברת מופיע נספח מיוחד, המביא את החישוב המדויק שנעשה וכיצד הגיעו עורכי החוברת למחירי החשמל שיעלו לתושבי מודיעין עילית לאחר הקמת חוות החשמל.

החוברת חושפת, לראשונה, את ההחלטות שהתקבלו ב'רשות החשמל', ואת העול הכספי הכבד הכרוך בהקמת החווה, אשר ימומן, בסופו של דבר, אם תקום החווה, מכיסם של התושבים.

עורכי החוברת גם טוענים, כי חברת החשמל, שתקים את החווה, מעוניינת בכך כדי להשתלט על כל הגנרטורים בריכוזים החרדיים, ובכך להגדיל את רווחיה ולמנוע מהם להתחרות עמה בעתיד.

חשיפה נוספת שמופיעה בחוברת, היא התייחסותו של הגר"ח קנייבסקי, שתמיכתו הנחרצת בפרויקט, קידמה אותו עד לשלבים המעשיים הנוכחיים. "עסקנים שפנו לגר"ח קנייבסקי ע"מ להתריע על הבעייתיות שבעניין נענו, כי למרות שהפרויקט נהנה מברכתו ומעידודו, מ"מ אין הוא מעורה בפרטי התכנית, והמליץ לפנות לרבנים אחרים בעניין. לאחר שפנו אל גדולי הדור הנוספים, נענו כי הם מנועים מלהתערב בפרויקט של הגר"ח קנייבסקי, ועל רבני המקום לבדוק את הנושא".

בחוברת ישנה גם התייחסות לאינטרסים של גוטרמן בכל הפרוייקט, וכן חשיפות מעניינות נוספות.

החוברת הופצה בימים אלו בקרב רבנים ועסקנים, וכל הנושא עומד כיום לדיון מחודש, לאור הפרטים החדשים שנחשפים בה.

קישורים:
לקריאת החוברת - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}