י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

יש סלוגן

ב'יהדות התורה' התפלפלו איזה סלוגן יביא חילונים להצביע ג'. עיתונאים נקראו להביע דעה. הנה התוצאות

מטה ההסברה המורחב של 'יהדות התורה'. צילום: שוקי לרר
מטה ההסברה המורחב של 'יהדות התורה'. צילום: שוקי לרר



צוות ההסברה המורחב של יהדות התורה נקרא אמש למטה 'יהדות התורה' ב'בית חסון' אשר בפתח תקווה, במטרה לבחור את הקמפיין למגזר הכללי.

כולם היו שם. בכירי 'אגודת ישראל' - ליצמן, פרוש, זייברט, קופרברג, הלפרט והמועמד המפתיע יעקב כהן. 'דגל התורה' – רביץ, גפני, מוט'לה קרליץ, יעקב אשר והכמעט מועמד גוטרמן.

כזכור, דיווחנו כאן לראשונה על מכרז שערכה 'יהדות התורה' בין חמישה משרדי פרסום על הצעות לקמפיין שיביא את הציבור החילוני להצביע למפלגה החרדית. בין המשרדים היו שלושה משרדי פרסום חרדיים: 'פרסום גל', 'בולטון פוטנציאל' והמחלקה החרדית של 'מקאן אריקסון'. בנוסף, השתתפו שני משרדים חילוניים: 'הילה ושות'' ו'ספין תקשורת'.

על ארגון המכרז וניהולו היה אחראי מנהל מטה ההסברה של 'יהדות התורה', מנחם גישייד. הוא זה שכתב את הבריף הפרסומי וניהל את המגעים מול משרדי הפרסום.

היה מי שטען, שגישייד, שמונה לא מכבר למנהל קשרי קהילה ב'מקאן אריקסון', יעשה הכול כדי להעניק למשרדו את התיק על מגש של כסף, אך לא כך היו פני הדברים. כל משרדי הפרסום והמשתתפים טורחים לציין כי המכרז נעשה בצורה מקצועית ואובייקטיבית (אבל זה לא אומר שהוא היה מושלם. מיד תבינו למה).

אמש קיבלו כל משתתפי הפגישה את ההצעות הקריאטיביות כשהן ללא שיוך משרדי. כלומר, ללא קרדיט למשרד הפרסום שיצר אותן. בשלב הראשון, מתוך כ-30 עבודות שהוגשו על-ידי המשרדים, נופו חצי מהן, וכ-15 עבודות הוגשו לדיון.

משתתפי מטה ההסברה לא הסתמכו על כושר שיפוטם האישי, ובחרו להתייעץ גם עם עיתונאים ואישי ציבור במגזר החרדי. מי בשיחות טלפון ומי באמצעות הדואר האלקטרוני. בין המייעצים ניתן למנות את דודי זילברשלג (מו"ל 'בקהילה' ופרסומאי בדימוס), יוסי אליטוב מ'משפחה', ישראל פרדימן מ'יתד נאמן', יעקב ריבלין (שדווקא הוכנס לסוד העניין לא בגלל טורו הפוליטי השנון, אלא תחת כובע הקופירייטר שהוא חובש במשרד 'פרסום חן', יומיים בשבוע), ובנימין ליפקין מ'בקהילה', אבי רוזן מ'קו עיתונות דתית', אריה זיסמן מ'יתד נאמן', ישראל שניידר מ'המודיע', וגם יעקב רייניץ מ'שעה טובה'.

אבל היה מהלך קטן במכרז שהצליח להרגיז את משרדי הפרסום. נודע, כי לאחר שהוגשו כל העבודות לרוזן מ'קו עיתונות דתית', הוא העביר את כולן לשיפוט צוות משרדו. לאהרון קוניק, מנכ"ל 'קו עיתונות דתית' יש גם משרד פרסום בשם 'קו מחשבה'. לאחר שצוות המשרד ראה את כל העבודות, הם הגישו למטה ההסברה עבודה חילופית מטעמם.

כך נכנס במפתיע משרד שישי למכרז הפרסום.

כל המשתתפים התבקשו לדרג את העבודות בין 1-10.

התוצאות


שלושת הסיסמאות שנבחרו ויופיעו במשולב בקמפיין הפרסום של 'יהדות התורה' הן:

1. "גם ענת מראשון לציון קונה חלות לשבת" ; "גם לירן מהרצליה עושה קידוש" ; "גם ליאור קונה חלות לשבת". ולסיום – "השבת תשמור אותך יהודית". העבודה הוגשה על-ידי 'קו מחשבה'.
2. "אוהבים ישראל יהודית". העבודה הוגשה על-ידי 'בולטון פוטנציאל'.
3. "נפש יהודי הומיה. לחינוך, שבת ומסורת". העבודה הוגשה על-ידי 'מקאן אריקסון'.

מטה ההסברה ירכוש ממשרדי הפרסום בכסף מלא את עבודות הקריאטיב. על ניהול רכש המדיה של קמפיין הבחירות ייערך מכרז נוסף בהמשך.

על-פי הערכות, במכרז, שעוסק ברכישת מדיה בכלי המדיה הכלליים, יזכה 'מקאן אריקסון', שרוכש את היקפי המדיה הגדולים במדינה ויכול להגיש את ההצעות הנמוכות ביותר.

עוד נודע, כי הצעה נוספת שעלתה על הפרק והתקבלה בהתלהבות רבה, היא : "בכ"ח אדר אתה קובע - תורה לישראל או חוקה לישראל". אלא שח"כ אברהם רביץ התנגד לה, כמי שנטל חלק בדיונים על החוקה לישראל.

ואם אתם רוצים לקרוא את הבריף שהוגש למשרדי הפרסום, המתינו עד מחר ותוכלו לקרוא אותו במלואו בטורו של יעקב ריבלין ב'בקהילה' או כאן באתר במוצ"ש. אולי זה לא יהיה הבריף המקורי, אבל משעשע ומחכים הוא וודאי יהיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}