י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הטייסים נחתו בבני-ברק

צמרת חיל האוויר הגיעה לבני-ברק: סיירו ב'עזר מציון', התארחו בישיבת פוניבז' וביקרו אצל הגראי"ל שטיינמן

מפקדי חיל האוויר בשיחה עם ראש ישיבת פוניבז', הגרב"ד פוברסקי
מפקדי חיל האוויר בשיחה עם ראש ישיבת פוניבז', הגרב"ד פוברסקי

בשעה שמסוק של חיל האוויר חיסל בפעולת סיכול ממוקד שני פעילי גדודי חללי אל אקצא בשכונת סברה בעיר עזה, ישב מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, יחד עם כל הקצינים הבכירים של החיל, בביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, ושמעו ממנו על תפקידו האמיתי של היהודי בעולם.

כל צמרת חיל האוויר הגיעה היום לבני-ברק, פרי יוזמתו של סגן רב החיל, הרב רמי ראבד. את הביקור הם פתחו בבניין החדש של ארגון 'עזר מציון', שם האזינו להרצאותיהם של הרב מאיר גרוזמן ושל הרב שמחה כהן.

לאחר מכן שמעו סקירה מקיפה על 'עזר מציון', אך בעיקר על מהותו של 'החסד', מפי יו"ר הארגון, הרב חנניה צ'ולק. בין השאר, סיפר להם הרב צ'ולק על המאגר הגדול של תורמי מח עצם פוטנציאליים שהוקם על-ידי 'עזר מציון', בו מתקבלים מאות בקשות חיפוש מידי שנה, ממרכזי השתלות בכל רחבי העולם.

הוא גם סיפר על מבצעי ההתרמה שעורך 'עזר מציון' מספר פעמים בשנה, וכן על העובדה, שכל אלו שמתגייסים לצבא, עוברים את הבדיקה במרכז הגיוס בתל השומר, ומצטרפים למאגר הגדול. לדבריו, עד כה ניצלו חייהם של שמונה קצינים וחיילים בזכות המאגר המיוחד.

במשך למעלה משעתיים ישבו האלוף שקדי והקצינים הבכירים, והאזינו להרצאות, ולאחר מכן ערכו ביקור מקיף במועדוניות של 'עזר מציון' וסיירו בכל אגפי הבניין. הם הופתעו לראות גם אנשים שאינם דתיים, המגיעים להעזר בשירותים המגוונים של 'עזר מציון'. בתום הביקור, העניק האלוף שקדי מתנה מיוחדת לצ'ולק.

בעוד הקצינות המשיכו להתארח ב'עזר מציון', המשיכה חבורת הקצינים לביתו של הגראי"ל שטיינמן. גם שם העניק האלוף שקדי מתנה להגראי"ל, אך הוא הגיב מיד ואמר: "בעולם הבא אין מה לעשות עם הדברים האלו... וגם בעולם הזה".

לאחר מכן נשא בפניהם דברים קצרים ואמר להם: "אתם באים מהמלחמה הקטנה, אבל המלחמה הגדולה עוד לפניכם".

בהמשך הדברים התייחס לעניין האמונה בהשארת הנפש, וחיזק אותם בדברי אמונה חמים. משם המשיכה הפמליה הגדולה, שהיתה מוקפת באנשי בטחון, לעבר ישיבת פוניבז'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}