כ"ו כסלו התשפ"ה
27.12.2024

TGI: ירידה של 5% ל'יתד'

'יתד' יורד, 'המודיע' עולה, 'בקהילה' מתחזק, 'משפחה' מוביל, 'שעה טובה' מתרסק. סקר TGI בעיתונות החרדית

לוגו TGI
לוגו TGI



מדי שנה מתפרסם סקר TGI, המודד את אחוז החשיפה לעיתונות הכתובה באוכלוסייה היהודית של מדינת ישראל. לתוצאות הסקר יש השפעה רבה על עולם המדיה והפרסום, ובמקרים רבים, על-פי TGI יישק דבר, למרות שמדובר על נתוני חשיפה ולא נתוני מכירות.

נתוני הסקר של המגזר החרדי הגיעו לידי עיתון 'עניינים', ומתפרסמים כאן לראשונה. הנתונים מפולחים על-פי אחוזי חשיפה במגזר החרדי, במגזר הדתי-לאומי ובכלל האוכלוסייה.

מהפך בעיתונות היומית: 'יתד' יורד ב-5%


בשנה שעברה, בתחרות בין שני העיתונים היומונים במגזר החרדי, הוביל 'יתד' באחוז החשיפה לעיתונות היומית עם 26.6%, לעומת 'המודיע' עם 24.9%. השנה התהפכה הקערה על פיה ועיתון 'המודיע' מוביל עם 25 אחוזי חשיפה במגזר החרדי - עלייה מזערית של 0.1% לעומת שנת 2004.

אבל המהפך התרחש לא בגלל העלייה של 'המודיע', אלא בגלל שעיתון 'יתד נאמן' איבד כמעט 5% מכלל קוראיו והגיע רק ל-21.7 אחוזי חשיפה.

גם בכלל האוכלוסייה רושם 'המודיע' עלייה באחוז החשיפה בעיתונות היומית, ומגיע ל-2.4% בשנת 2005 (לעומת 2.1% ב-2004), בעוד 'יתד' יורד ל-2.0% (2.1 ב-2004).

עיתוני סוף השבוע: 'משפחה' ממשיך להוביל


בעיתונות סוף השבוע, מוביל עיתון 'משפחה' עם 29.6 אחוזי חשיפה בשנת 2005 במגזר החרדי – עלייה של 0.9% משנת 2004. בכלל האוכלוסייה התחזק 'משפחה' מ- 2.8% ל-3.2%. בנתון זה יש להתחשב ש'משפחה' הינו עיתון מגזיני, ועובר ידיים נוספות ברכישה אחת.

לעומת 'משפחה', עיתון 'המודיע' יורד באחוז החשיפה לעיתוני סוף השבוע במגזר החרדי, ומגיע ל-27.2%, לעומת 29.2% בשנת 2004. ירידה של שני אחוז.

'יתד נאמן' רושם ירידה גם בעיתוני סוף השבוע מ-25.8% ל-23.0%. ירידה של 2.8%.

עיתון 'בקהילה' מתחזק בכלל האוכלוסייה מ-2.1 אחוזי חשיפה בשנת 2004, ל-2.4% בשנת 2005. במגזר החרדי 'בקהילה' רושם 18.5% בשנת 2005, לעומת 19.2% בשנת 2004. מפילוח נוסף עולה, כי אחוז החשיפה של 'בקהילה' עולה באופן משמעותי בקרב הצעירים, גלאי 18-34.

עיתון שרושם ירידה משמעותית בשנת 2005, הוא עיתון 'שעה טובה', עם 4.2 אחוזי חשיפה במגזר החרדי, לעומת 7.4% בשנת 2004.

לעיתון 'המחנה החרדי' דווקא יש סיבה לשמוח מהנתונים של TGI. ביטאון חסידות בעלזא עולה מ-3.7 אחוזי חשיפה במגזר החרדי בשנת 2004, ל-5.3% בשנת 2005. עדין לא ברור האם יותר חסידי בעלזא קוראים את 'המחנה', או שמא יש יותר חסידי בעלזא.

השדרוג של עיתון 'יום ליום', עם כניסתו של המשקיע קובי מימון, עדיין לא בא לידי ביטוי בשנת 2005. העיתון עלה רק מעט במגזר החרדי – 5.6% בשנת 2005, לעומת 5.5% בשנת 2004. בכלל האוכלוסייה עלה 'יום ליום' מ-0.7% ל-1.1%.

במגזר הדתי-לאומי, רושם עיתון 'הצופה' עלייה מ-5.4 אחוזי חשיפה לעיתון היומי בשנת 2004, ל-6.8 בשנת 2005.

סקר TGI מתבצע על-ידי מחקרי 'סינגל סורס' מקבוצת 'טלסקר' בתקופה ינואר-דצמבר 2005 בהשוואה לינואר – דצמבר 2004 בקרב יהודים בני 18+. גודל המדגם השנתי הינו 10,018 איש, והוא מהווה מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, שעל-פי אומדן הלמ"ס עומדת על 3,568,000 נפש.

טבלת המובילים:


לסיכום, להלן טבלת המובילים בחשיפה של העיתונות החרדית בכלל האוכלוסייה:

1. 'משפחה' 3.2
2. 'המודיע' 2.6
3. 'בקהילה' 2.4
4. 'יתד נאמן' 2.1
5. 'יום ליום' 1.1
6. 'המחנה החרדי' 0.7
7. 'שעה טובה' 0.5


באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}