והזוכים הם
סיכום השנה העסקית בפרסום החרדי: המפרסמים, המשרדים והעיתונים המובילים. פרויקט מיוחד
המוביל. אברהם בריסק. צילום: שוקי לרר
קבוצת 'שטראוס עלית' היא המפרסמת המובילה במגזר החרדי בשנת 2005, עם היקף השקעה בפרסום של 5.5 מיליון שקל. כך עולה מנתוני מצעד הפרסום של מדור שיווק ופרסום בעיתון 'עניינים'. הנתונים מתייחסים למחירי מחירון בעיתונות החרדית המובילה.
'שטראוס עלית' פרסמו השנה בעוצמה חזקה את המותגים: 'דנונה', 'גמדים', החלב המועשר, 'צ'יטוס' 'פרה', 'מאסט', 'מילקי', 'יד מרדכי', וכן מבצעים כמו 'החופש כולו שלך', וקורקינט מתנה ('עלית מגדים'). התחרות הגדולה בשוק מוצרי החלב וכן מול המתחרים המשווקים חטיפי מזון מתוקים ומלוחים, חייבו את 'שטראוס עלית', כאחד מתאגידי המזון הגדולים בישראל, להשקיע במגזר החרדי בהיקף גבוה במיוחד.
מזה כשלוש שנים משווקים לציבור החרדי מוצרי החלב של 'שטראוס עלית', תחת המותג 'שטראוס מהדרין', בכשרות הרב לנדא. המתחרה העיקרית של 'שטראוס מהדרין' בשוק מוצרי החלב – 'תנובה', נמצאת במקום השלישי עם 4.5 מיליון שקל היקף השקעה, בפרסום למותגים: 'יופלה', 'פיראוס', קרלו', 'שוקו שוק' וגבינות תנובה.
במקום השני בטבלת המפרסמים נמצא בהפרש נמוך מ'שטראוס עלית'(5.5 מיליון שקל) תאגיד 'סנו', שפרסם במגזר החרדי את המותגים: 'מקסימה', 'אוקסיג'ן', 'ג'אוול', 'סאן', 'סופט', 'סושי', 'פרש', 'פורטה', 'רהיט' ו'סנומט'.
'סנו' פעילה במגזר החרדי באמצעות שני משרדים: 'אפיקים' ו'מימד'. על-פי סיכום נתוני 2005 ניתן לראות כי שני המשרדים מחזיקים כמעט באותו נפח פעילות, עם הטיה קלה לטובת 'אפיקים'.
בקטגורית רשתות השיווק, מובילה בהפרש ניכר תת-הרשת לציבור החרדי של 'הריבוע הכחול' – 'שפע שוק', עם היקף השקעה בפרסום של 4.6 מיליון שקל - מקום רביעי בטבלת המפרסמים. 'שפע שוק' כבשה נתח שוק גדול מאוד במגזר החרדי, ואף במגזר הכללי, ופתחה כ-40 סניפים ברחבי הארץ. 'שפע שוק' מפרסמת באמצעות משרד הפרסום 'אפיקים'.
תאגיד המזון 'אסם' נמצא במקום החמישי עם 2.5 מיליון שקל השקעה בפרסום, כאשר חלק גדול מתקציב זה הופנה לפרויקט הקיץ 'אסםלנד'.
במקום השישי בטבלת המפרסמים נמצא תאגיד 'יוניליוור', עם היקף השקעה בפרסום של 2.1 מיליון שקל. 'יוניליוור' הייתה פעילה במגזר החרדי בעיקר במותגים 'דאב', 'תלמה', 'ורד הגליל', 'בדין' ו'בלו בנד'.
את קטגורית הבנקים מוביל 'בנק הפועלים' עם היקף השקעה בפרסום של 1.8 מיליון שקל.
(בטבלה המובאת למטה קיבצנו עבורכם את 'המיליונרים' – החברות שפרסמו במעל מיליון שקל בעיתונות החרדית המובילה, בשנת 2005).
משרד הפרסום המוביל: 'בולטון פוטנציאל'
את טבלת משרדי הפרסום מוביל לראשונה משרד הפרסום הממוזג 'בולטון פוטנציאל', עם היקף הפעילות הגבוה ביותר – 17 מיליון שקל. הלקוח העיקרי והגדול של 'בולטון פוטנציאל' הוא כמובן תאגיד 'שטראוס עלית' שמוביל את טבלת המפרסמים.
במקום השני בטבלת משרדי הפרסום נמצא משרד הפרסום 'אפיקים', עם היקף פעילות של 15 מיליון שקל. הלקוח העיקרי של 'אפיקים' הוא 'סנו', שפרסם באמצעותו בהיקף של 2.5 מיליון שקל.
במקום השלישי בטבלת משרדי הפרסום נמצא 'פרסום גל', עם היקף פעילות של 14 מיליון שקל. הלקוח המרכזי של 'פרסום גל' הוא כמובן 'תנובה', שנמצאת במקום השלישי בטבלת המפרסמים.
משרד הפרסום 'מקאן אריקסון' רשם צמיחה משמעותית השנה והתברג למקום הרביעי, עם היקף פעילות של 6.6 מיליון שקל.
(בטבלת משרדי הפרסום המובאת למטה, מופיעים 20 משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי).
העיתון המוביל: 'המודיע'
לאן הלך נתח הפרסום הגדול ביותר?
מנתוני מצעד הפרסום החרדי לשנת 2005 עולה, כי עיתון 'המודיע' זוכה למנת הפרסום הגדולה ביותר, עם מעל 32 מיליון שקל הכנסה במחירי מחירון.
במקום השני נמצא היומון המתחרה 'יתד נאמן' עם כמעט 30 מיליון שקל. עיתון 'משפחה' במקום השלישי עם 25 מיליון ו'בקהילה' במקום הרביעי עם 15 מיליון שקל.
יצוין, כי המצעד מבוסס על מחירי המחירון של העיתונים, ולא על המחירים בפועל - הנמוכים בכ-60%.
סיכום מצעד הפרסום 2005
'המיליונרים' – החברות שפרסמו במעל מיליון שקל בעיתונות החרדית:
1. שטראוס עלית: 5,583,500
2. סנו: 5,517,500
3. תנובה: 4,755,000
4. שפע שוק: 4,663,500
5. אסם: 2,527,500
6. יוניליוור: 2,159,500
7. בנק הפועלים: 1,875,500
8. חפציבה: 1,742,500
9. פרוקטר אנד גמבל: 1,700,000
10. מחסני חשמל: 1,569,500
11. זול למהדרין: 1,511,500
12. הצורפים: 1,509,500
13. מירס: 1,448,000
14. בנק פאג"י : 1,389,500
15. כללית: 1,344,500
16. ניופאן: 1283,500
17. האחים חדד: 1,248,000
18. אגד: 1,233,000
19. סלקום: 1,210,000
20. לאומית: 1,158,500
21. מטרנה: 1,141,000
22. אלעל: 1,137,100
23. קווי זהב: 1,104,500
24. אפקטיב: 1,079,500
25. דובק: 1,062,500
26. מכבי: 1,054,000
27. דוד לובינסקי: 1,027,500
'המובילים' - 20 משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי:
1. בולטון פוטנציאל: 17,417,500
2. אפיקים: 15,838,500
3. פרסום גל: 14,829,700
4. מקאן אריקסון: 6,627,00
5. מימד: 6,132,500
6. פרסום חן: 4,321,500
7. טריו: 3,789,500
8. קרימלובסקי כהן: 3,376,000
9. תוצאות אפקטיביות: 3,260,000
10. דמיון 2,025,500
11. ואקנין 1,366,500
12. קו מחשבה: 1,092,500
13. שקד FE: 1,027,000
14. פרסום נטו: 955,500
15. באומן בר ריבנאי: 924,500
16. מגזרים: 873,500
17. לפ"מ: 805,000
18. תובנות: 659,500
19. פרסומי ישראל: 630,000
באדיבות 'עניינים'
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות