'ביתר תור' הרימה ידיים
פורסמו שמות המתמודדות במכרז לתחבורה ציבורית בביתר. בעוד שלושה שבועות ייבחר המפעיל החדש
- חיים שפיגל
- כ"ח כסלו התשס"ו
- 7 תגובות
הרימו ידיים. אוטובוס של 'ביתר תור' בביתר עילית
מאבקם הנחוש של תושבי ביתר-עילית לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, מגיע לסיומו הטוב: בעוד שלושה שבועות ייבחר המפעיל החדש של התחבורה הציבורית ב'אשכול ביתר עילית', הכולל את הנסיעות בתוך העיר, מביתר-עילית לירושלים וחזרה, מביתר-עילית לבית-שמש וחזרה, מביתר-עילית לבני-ברק וחזרה, וכן את ישובי מטה יהודה הסמוכים לביתר-עילית.
ועדת המכרזים של משרד התחבורה, שהתכנסה אתמול בירושלים, קבעה את שלושת החברות שיתמודדו במכרז על הפעלת התחבורה הציבורית בביתר-עילית וממנה: חברת קונקס, חברת אגד, וחטיבה של שלוש חברות שהתאגדו יחד - שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה. ההפתעה הגדולה: חברת 'ביתר תור', שתושבי העיר סבלו קשות משירותיה הלקויים, לא ניגשה כלל במכרז.
פירסום שמו של הזכיין החדש, צפוי להתפרסם, כאמור, בעוד כשלושה שבועות. עד אז תסיים ועדת המכרזים את דיוניה לבחירת המפעיל החדש, בהתאם ליכולותיו להתמודדות עם אתגרי התחבורה הציבורית בעיר ביתר-עילית.
המכרז החדש לשירותי התחבורה הציבורית בעיר, הגיע לאחר מאבק ממושך ונחוש של העירייה ותושביה.
מזה כשנתיים שתושבי ביתר-עילית נאבקים נגד שירותיה הכושלים של חברת 'ביתר-תור'. למרות אלפי התלונות שזרמו למשרד התחבורה, באמצעות הלשכה המשפטית של העירייה, התעלמו במשרד התחבורה מהתלונות ואף העניקו זיכיון מחודש, לשש שנים נוספות, לחברה. כל זאת בניגוד לחוק, בניגוד לעמדת העירייה והתושבים, ובעיצומו של מאבק ציבורי תקיף נגד השירות הלקוי של החברה.
משהתברר לעירייה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לבטל את החוזה הבלתי-חוקי, החליטו ראש העיר הרב יצחק פינדרוס, ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין, להגיש עתירה לבית המשפט בדרישה להורות למשרד התחבורה לבטל את החוזה לשש שנים נוספות עם 'ביתר-תור', ולקיים מכרז חדש, שבמסגרתו ייבחר מפעיל חדש לשירותי התחבורה הציבורית.
בית המשפט קיבל את עתירת עיריית ביתר-עילית, והצדדים הגיעו להסכמה על ביטול החוזה בין חברת 'ביתר תור' לבין משרד התחבורה, תוך קביעה של בית המשפט על פירסום מכרז חדש, שנסגר אתמול בשעה 12 בצהרים.
לאור הניסיון העגום עם 'ביתר תור', הוכנסו למכרז דרישות רבות, לפיהן ייבחר המפעיל החדש. בין היתר יהיה חייב הזוכה לקבוע לוח זמנים שנתי, המותאם לציבור תושבי העיר ביתר-עילית, ובכלל זה ערבי ומוצאי שבתות, ערבי ומוצאי חגים, חול המועד, ימי חופשות, אירועים בחצרות האדמו"רים וכל אירוע מיוחד שיצריך תיגבור מאסיבי של קווי האוטובוסים ליעדים השונים.
בנוסף, החברה הזוכה תחויב לשמור על מחירי הנסיעה, למרות התייקרות מחירי הנסיעות בערים אחרות, מסלולי הנסיעות, תחנות קצה, מסלולי הנסיעה בירושלים, אכיפת המשמעת על המפעיל החדש, מחלקת אבדות מסודרת, מהדרין, נוהל הטיפול בתלונות הנוסעים וחיוב מענה למתלוננים תוך שבוע ימים, תדירות, סדרנים ומפקחים בשטח, מענה טלפוני לפונים, סדרן לילה, וכן התחייבות להעסיק אנשי קשר חרדיים מבין תושבי העיר.
בנוסף, מחייב המכרז את החברה הזוכה להחזיק ברשותה צי של לפחות 35 אוטובוסים מוגני ירי לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבוריים, ולא 29 אוטובוסים מוגנים כפי שהיה עד-כה.
ועדת המכרזים של משרד התחבורה, שהתכנסה אתמול בירושלים, קבעה את שלושת החברות שיתמודדו במכרז על הפעלת התחבורה הציבורית בביתר-עילית וממנה: חברת קונקס, חברת אגד, וחטיבה של שלוש חברות שהתאגדו יחד - שאשא, ז'ק יולזרי וא.נ. נתניה. ההפתעה הגדולה: חברת 'ביתר תור', שתושבי העיר סבלו קשות משירותיה הלקויים, לא ניגשה כלל במכרז.
פירסום שמו של הזכיין החדש, צפוי להתפרסם, כאמור, בעוד כשלושה שבועות. עד אז תסיים ועדת המכרזים את דיוניה לבחירת המפעיל החדש, בהתאם ליכולותיו להתמודדות עם אתגרי התחבורה הציבורית בעיר ביתר-עילית.
המכרז החדש לשירותי התחבורה הציבורית בעיר, הגיע לאחר מאבק ממושך ונחוש של העירייה ותושביה.
מזה כשנתיים שתושבי ביתר-עילית נאבקים נגד שירותיה הכושלים של חברת 'ביתר-תור'. למרות אלפי התלונות שזרמו למשרד התחבורה, באמצעות הלשכה המשפטית של העירייה, התעלמו במשרד התחבורה מהתלונות ואף העניקו זיכיון מחודש, לשש שנים נוספות, לחברה. כל זאת בניגוד לחוק, בניגוד לעמדת העירייה והתושבים, ובעיצומו של מאבק ציבורי תקיף נגד השירות הלקוי של החברה.
משהתברר לעירייה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לבטל את החוזה הבלתי-חוקי, החליטו ראש העיר הרב יצחק פינדרוס, ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין, להגיש עתירה לבית המשפט בדרישה להורות למשרד התחבורה לבטל את החוזה לשש שנים נוספות עם 'ביתר-תור', ולקיים מכרז חדש, שבמסגרתו ייבחר מפעיל חדש לשירותי התחבורה הציבורית.
בית המשפט קיבל את עתירת עיריית ביתר-עילית, והצדדים הגיעו להסכמה על ביטול החוזה בין חברת 'ביתר תור' לבין משרד התחבורה, תוך קביעה של בית המשפט על פירסום מכרז חדש, שנסגר אתמול בשעה 12 בצהרים.
לאור הניסיון העגום עם 'ביתר תור', הוכנסו למכרז דרישות רבות, לפיהן ייבחר המפעיל החדש. בין היתר יהיה חייב הזוכה לקבוע לוח זמנים שנתי, המותאם לציבור תושבי העיר ביתר-עילית, ובכלל זה ערבי ומוצאי שבתות, ערבי ומוצאי חגים, חול המועד, ימי חופשות, אירועים בחצרות האדמו"רים וכל אירוע מיוחד שיצריך תיגבור מאסיבי של קווי האוטובוסים ליעדים השונים.
בנוסף, החברה הזוכה תחויב לשמור על מחירי הנסיעה, למרות התייקרות מחירי הנסיעות בערים אחרות, מסלולי הנסיעות, תחנות קצה, מסלולי הנסיעה בירושלים, אכיפת המשמעת על המפעיל החדש, מחלקת אבדות מסודרת, מהדרין, נוהל הטיפול בתלונות הנוסעים וחיוב מענה למתלוננים תוך שבוע ימים, תדירות, סדרנים ומפקחים בשטח, מענה טלפוני לפונים, סדרן לילה, וכן התחייבות להעסיק אנשי קשר חרדיים מבין תושבי העיר.
בנוסף, מחייב המכרז את החברה הזוכה להחזיק ברשותה צי של לפחות 35 אוטובוסים מוגני ירי לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבוריים, ולא 29 אוטובוסים מוגנים כפי שהיה עד-כה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות