ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

דרושים: 'עבריינים תורניים'

האגף התורני ב'אבו כביר' חולל נפלאות, אבל עומד בפני סגירה. מפקד בית המעצר מחפש מפעיל מתאים

לא מוצא מחליפים. מפקד בית המעצר, סנ"צ יוסי קריספין
לא מוצא מחליפים. מפקד בית המעצר, סנ"צ יוסי קריספין

אם באחד הימים הקרובים תמצאו את עצמכם כלואים בבית המעצר 'אבו כביר', אל תתפלאו אם מנהל בית המעצר יקבל את פניכם בחיוך רחב ויערוך לכם קבלת-פנים נלבבת למדי.

מדוע?

ובכן, תשמעו סיפור:

בית המעצר 'אבו כביר' הוא בית מעצר אזורי מהמפורסמים במדינה. לפני כחמש שנים, בעקבות מעצר על רקע אידאולוגי, נכלאו במקום שני שומרי מצוות. לפי אופי האישום והעניין הציבורי שעוררה הפרשה, ידעו השניים כי ישהו בבית המעצר תקופה לא קצרה. כיוון שכך, פנו בבקשה למפקד בית המעצר, סנ"צ יוסי קריספין, וביקשו להקים, באופן ניסיוני, אגף תורני שישרת את כל העצורים בבית המעצר - זמניים וקבועים.

המפקד נענה להצעתם ותוך תקופה קצרה זכה המקום להצלחה גדולה. העצורים הקפידו לנהל באגף אורח חיים חרדי לחלוטין, הכולל שלוש תפילות ביום, שעורי תורה קבועים , אוכל כשר למהדרין – וגם עבודה אישית עם עצורים אחרים, להחזירם לחיים תקינים.

לדברי מפקדי בית המעצר, בזכות האגף התורני החדש, זכה המקום לתקופה שקטה. באותם ימים ירדה צריכת הסמים, לא היו ניסיונות דקירה, ולא היו ניסיונות התאבדות.

אבל לכל סיפור יש גם סוף. משפטם של שני המייסדים הסתיים, והם עזבו את בית המעצר, לא לפני שהחזירו עשרות עצורים לחיי יהדות תקינים, מה שעורר התפעלות רבה בקרב קציני המשטרה בכירים .

הניסיונות למצוא מחליפים אשר יעשו את המלאכה ויצליחו להחזיק את האגף התורני נכשלו.

השבוע, בפגישה אקראית בבית המשפט בתל-אביב, פגשתי את מפקד בית המעצר 'אבו כביר', סנ"צ יוסי קריספין. במהלך השיחה הוא סיפר שהאגף הנפלא, ששיקם לא מעטים, ייסגר - במידה ולא ימצא מפעיל מתאים, שיוכל לנהלו כבראשונה.

כיוון שכך, אם חשקה נפשכם לנהל את האגף התורני של בית המעצר, אתם מוזמנים להגיע לשם – מרצונכם החופשי או שלא - ולהגיש מועמדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}