ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

לגננות אין אוכל

שערוריית המשפחתונים בב"ב: משרד התמ"ס מעביר משכורות לגננות, אבל העירייה לוקחת את הכסף

"אין סיכוי שהכסף - ששייך למפעילות - יועבר להן". בני-ברק
"אין סיכוי שהכסף - ששייך למפעילות - יועבר להן". בני-ברק

כבר שלושה חודשים שמפעילות המשפחתונים לגיל הרך בעיר בני-ברק אינן מקבלות משכורת, למרות שזו מועברת על-ידי משרד התעשייה והמסחר. מדוע? משום שעיריית בני-ברק, השקועה בגירעונות כבדים, לוקחת את הכסף. נשמע הזוי? בהחלט.

בני-ברק משופעת ברוך ה' בילדים, השוהים ברובם, כבר מגיל רך מאוד, במשפחתונים. בבני-ברק פועלים כ-150 משפחתונים לגיל הרך, המתוקצבים מידי חודש על-ידי משרד התעשייה והמסחר. את המעונות מפעילות מנהלות המשפחתונים, באופן עצמאי, בביתם, כשרוב משכורתן תלויה בתקציבים המועברים מידי חודש ממשרד התמ"ס אל עיריית בני-ברק, המשמשת כ'צינור' להעברת הכסף.

אלא שבחודשים האחרונים הכסף לא מגיע מהעירייה אל חשבונות הבנקים של מפעילות המשפחתונים. תחילה חששו מנהלות המשפחתונים שמא הדיווח למשרד התמ"ס לוקה בחסר, ולכן הן אינן מקבלות את התקציב. אלא שאז התברר להן שהאמת כואבת יותר.

מתברר כי משרד התמ"ס ממשיך להעביר את התקציבים לעיריית בני-ברק, אלא שהעירייה, השקועה בגירעונות כבדים, עושה בכסף כטוב בעיניה ולא מעבירה את התקציבים ליעדם המקורי.

מיד כשנודע למנהלות המשפחתונים על כך, הן ביקשו פגישה עם ראש העיר, ישכר פרנקנטהל - אך נענו בשלילה. רק לאחר התערבות גורמים בכירים באגודת ישראל, נקבעה להם פגישה, במהלכה טען ראש העיר שאין לו מה לעשות בנידון.

העיתונאי ראובן וייס מ'ידיעות אחרונות', שחשף את הפרשה, אומר ל'בחדרי חרדים': "כמה ממפעילות המשפחתונים בכו ואמרו לי שכבר מספר חודשים אין להם כסף לחלב של ילדיהם, משום שהבעלים לומדים בכולל וזוהי פרנסתם היחידה. אחת ממפעילות המשפחתונים אף סיפרה כי היא על סף גירושין, משום שבעלה מכריח אותה לחפש עבודה אחרת".

"זה מצב מזעזע", אומר וייס. "מה גם שבאופק לא נראה פיתרון, כשבעירייה מבהירים שבחודשים הקרובים אין סיכוי שהכסף - ששייך למפעילות - יועבר להן".

בתגובה אומר דובר עיריית בני-ברק אברהם טננבוים ל'בחדרי חרדים': "העירייה היא הצינור. מאחר והעירייה שקועה בחובות כבדים, אין לנו אפשרות להעביר למעונות את התקציבים. אנו מציעים להפוך את המעונות כתקציב 'צבוע', כמו שיש מורות המקבלות תקציבים דרך העירייה בחשבון נפרד, כשלעירייה אין זכות לגעת בכספם. אבל זה כבר לא בידינו. זה דורש חקיקה".

כשהקשינו, איך העירייה לוקחת כסף שאינו שלה, השיב טננבוים: "אין מה לעשות".

ולמה ראש העיר הסכים לפוגשן רק לאחר התערבות גורמים בכירים?

טננבוים: "לראש העיר אין מה לעזור, ולא ידוע לי על התערבות גורמים כאלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}