י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

זק"א עומד בפני פשיטת רגל

'הארץ': עובדים שלא קיבלו משכורות הגישו בקשה למנות מפרק זמני. לארגון חובות של יותר מ-8 מיליון שקל

זק"א עומד בפני פשיטת רגל



עובדי זק"א מתכוונים להגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה למינוי מפרק לארגון, בשל חובות כבדים שאליהם נקלע בחודשים האחרונים. על כל מדווח היום עיתון 'הארץ'.

המבקשים, 18 עובדים בסך הכל, לא קיבלו משכורות כבר כמה חודשים. מהמסמך שיוגש לבית המשפט עולה, כי זק"א (זיהוי קורבנות אסון) חייב גם יותר משמונה מיליון שקלים לבנקים, למס הכנסה, לביטוח לאומי ולספקים. בשלב הזה מבקשים העובדים למנות מפרק זמני שינסה להבריא את הארגון, אך במקביל מוגשת גם בקשה למינוי מפרק קבוע.

תקציב זק"א מבוסס אך ורק על תרומות. בשנות השיא של האינתיפאדה נהנה הארגון מתרומות נדיבות ביותר מהארץ ומחו"ל. דובר הארגון, עויזר זילברשלג, הסביר כי כתוצאה מהירידה הגדולה בהיקף הטרור, פחתו מאוד גם התרומות.

ב-2003 נהנה הארגון מהכנסות בגובה 15.9 מיליון שקל, ואילו ב-2004 פחתו הכנסותיו לסך של 9.2 מיליון שקלים. אולם, אנשי זק"א טוענים שהיקף פעילותם לא פחת, כיוון שהארגון מטפל מדי שנה ביותר ויותר מקרים של מוות בלתי טבעי, כמו התאבדות או תאונות דרכים. הארגון גם שלח בשנה האחרונה משלחות חילוץ בעלות גבוהה לטאבה, אחרי הפיגועים שאירעו שם, ולתאילנד לאחר אסון הצונאמי.

משי זהב: לא מקבלים שקל מהממשלה

יהודה משי-זהב, מייסד זק"א ויו"ר הארגון, אמר אתמול: "כבר אין לנו מקום בקירות לתעודות הוקרה, אבל זה נגמר בזה. לצערנו, או אולי לבושתנו, אנחנו לא מקבלים שקל מהממשלה. אנחנו לא פטורים ממע"מ כמו מד"א, ואני גם לא מקבל כמוהם כסף מחברות הביטוח על כל תאונת דרכים ומהביטוח הלאומי על כל אירוע פח"ע".

הבקשה לבית המשפט, שהוגשה באמצעות עורכי הדין רון סמוראי ומיכל רוזנבוים, עולה כי זק"א חייב, בין השאר, 1.7 מיליון שקל לחברת מירס; 612 אלף שקל לבנק הפועלים; 448 אלף שקל לבנק אוצר החייל; 282 אלף שקל לביטוח הלאומי; ו-928 אלף שקל למס הכנסה, שעיקל כמה מכלי הרכב של הארגון.

ביום שלישי השבוע התכנסה ועדה הרבנים של זק"א, ואישרה לעובדים להגיש את הבקשה לפירוק. משי-זהב טוען שלא מדובר בעימות בין ההנהלה לעובדים ומדגיש כי אחד העותרים הוא מנכ"ל הארגון, מרדכי פלדשטיין.

ארגון זק"א נוסד בשנת 1997, בעקבות הפיגועים הרבים ברחבי הארץ. פעילותו קשה וייחודית: לאחר פיגועים ואסונות נוספים, פעיליו ממהרים לאזור האסון ועוסקים בזיהוי הקורבנות ובאיסוף חלקי הגופות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}