י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

הקומבינה של סגן השר פרוש לבניית התנחלות מתחת לאף השמאל. צפו

בימין מתרגשים מההישג: לראשונה זה 20 שנה אושרה הקמת התנחלות חדשה, במקום עמונה שפונתה • במקביל 'בחדרי חרדים' מגיש וידאו מקומבינה שחשף סגן השר פרוש - על איך הוא הצליח להקים שכונה חדשה בשטחים בלי להדליק את השמאל • צפו

פרוש. צילום: בחדרי חרדים
פרוש. צילום: בחדרי חרדים

על רקע השיח המדיני סביב עמדת הממשל האמריקאי החדש, ועל רקע אישור הקבינט אמש, הקמת יישוב חדש למפוני עמונה. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו בו חושף סגן שר החינוך מאיר פרוש, אנקדוטה מהעבר - איך המדינה הערימה על האמריקאים ועל הרשות הפלסטינית, בעת בניית שכונת הר חומה בירושלים.

פרוש על חומה


את הדברים אמר פרוש בעת ביקורו אתמול בנצרת עילית ובהר יונה, מול בכירי העירייה וראש העיר רונן פלוט, "קצת דיברנו על ההיסטוריה שלי מול נצרת עילית, אני חייב רק לספר סיפור שמעניין שכולם ידעו מזה, השם הר יונה עזר הרבה מאוד לעם ישראל ובאמצעות השם הזה עשיתי דבר טוב לעם ישראל", פתח פרוש את דבריו.

וכך הוא סיפר: "כשהייתי במשרד השיכון במעמד של שר, הייתי צריך לצאת למכרז בהר חומה בירושלים, ועל כל מכרז שמדינת ישראל מנסה לפעול ולהפעיל רצים להוציא וטו".

כאן הוא מגיע לקומבינה - איך אושרה בניית שכונת הענק בדרום ירושלים, כשהיא למעשה נפרדת מירושלים וקרובה מאוד לבית לחם. קרובה כל כך עד שהאוניברסיטה הפלסטינית נשקפת אל מול חלונות הבתים.

"כולם עטו – כל כלי התקשורת" סיפר פרוש, "וזה יצא מיד החוצה וכשזה יצא – הפלסטינים מיד פעלו והאמריקאים מיד פעלו – אבל היינו צריכים לעלות עם טרקטורים בהר חומה". וכאן מגיע פרוש לטריק החכם, שהביא לכך שהשכונה עברה את המכשול, "אנחנו הזמנו במשרד השיכון מודעה בעיתון הארץ, כשהגושים ושאר הפרטים היו לפי הר חומה, אבל במקום הר חומה רשמנו הר יונה".

"בתשע וחצי בערב, אחרי שמבט כבר עלה לאוויר, צלצלנו והחלפנו את השם, במקום הר יונה כתבתנו הר חומה, וכך הר חומה יצא לדרך", סיפר פרוש לסיום.

כזכור אמש היה האות לסיום סאגת עמונה: כפי שהבטיח ראש הממשלה נתניהו למפוני עמונה ערב הפינוי, הקבינט המדיני- ביטחוני אישר פה אחד הקמת ישוב חדש למפוני עמונה, באזור עמק שילה.

בנוסף, ראש הממשלה עדכן את הקבינט כי אושרו לשיווק 2000 יחידות דיור - מתוך כ 5700 יח"ד עליהן הודיעה ישראל כבר לפני חודשיים. 2000 יחידות אלה לא אושרו לשיווק עד כה בשל בעיות טכניות.
מאיר פרוש הר יונה הר חומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}