כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

בין הזמנים: פרוש התערב ופתר את 'גזירת הטיולים'

מספר מוסדות חרדיים נתקלו בבעיה ולא הצליחו להשיג אישורים ממשרד החינוך ליציאה לטיול. סגן שר החינוך מאיר פרוש התערב ופתר את המשבר

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

רוב רובן של הישיבות הקדושות יצאו כבר בתחילת השבוע לפגרת 'בין הזמנים' ובימים הקרובים יצטרפו אליהם ילדי תלמודי התורה, אולם ישנו מיעוט שעדיין נשאר לעסוק בתורה – עד פסח, ואת היציאה לטיולים יעשה במסגרת התורנית, בכדי לשלב בין לימוד התורה למנוחה.

הבוקר, מספר מנהלי מוסדות שהחליטו להמשיך את זמן החורף עד חג הפסח – פנו ל"בחדרי חרדים" בעקבות מצוקה שאליה נקלעו מול משרד החינוך.

לטענתם של מנהלי המוסדות, "בגלל שהחלטנו להמשיך את הלימודים, ומנגד אנחנו מתכוונים להוציא את התלמידים לטיול בימים אלו, פנינו למשרד החינוך כנדרש כדי שיאשר לנו את היציאה לטיול, אולם התברר לנו כי בגלל שימים אלו מוגדרים במשרד כ'ימי לימוד' – 'מינהלת הטיולים' במשרד לא פעילה ולא יכולה לאשר לנו את היציאה לטיול".

"מנגד", גוללו מנהלי המוסדות ל"בחדרי חרדים" את מצוקתם, "גם לא יכלו להגדיר אותנו כ'קייטנה' – מה שנוהג משרד החינוך לעשות בימים המוגדרים כחופשה - ובכך הוא מאשר את היציאה לטיול, זאת מכיוון שימים אלו גם לא מוגדרים במשרד החינוך כ'ימי חופשה'. בקיצור, נשארנו בין שמים לארץ ללא יכולת להוציא בימים אלו את תלמידינו לפוש מעט, בשילוב המשך הלימוד התורני".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי קודם לכן פנו מנהלי המוסדות לסגן שר החינוך מאיר פרוש שנכנס לעובי הקורה לסייע להם. ואכן, בעקבות התערבותו של סגן השר, נפתרה הבעיה והאישורים סודרו.

מלשכת סגן השר נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "לאור פניית מנהלי מוסדות רבים, ובתוכם ישיבות קטנות ותלמודי תורה, על ההוראה במשרד החינוך בחסימת טיולים ממינהלת הטיולים, מלשכת סגן שר החינוך פרוש נמסר כי הנושא הוסדר מול המחוז החרדי, וכי על מנהלי המוסדות לפנות למפקחים על מנת לאשר את מתווה הטיול. לאחר אישור מפקח ניתנה הנחיה לאשר את כל הטיולים במגזר החרדי העומדים בנהלי הבטיחות. סגן השר מבקש לאחל לכל התלמידים ברכת הצלחה, פסח כשר ושמח וקווי ה' יחליפו כח".
פסח ישיבות בין הזמנים מאיר פרוש טיול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}