ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בלעדי; הכלה, בת הרב שמרצה 7 שנות מאסר, התחננה: שחררו את אבי לחתונה

מכתב מרגש ומטלטל של כלה המתחתנת מחר נחשף לראשונה ב'בחדרי' • אביה, דמות רבנית מוכרת בירושלים, הואשם בפרשה חמורה ומזעזעת נשפט לשבע שנות מאסר. שלוש הבקשות לשחררו לחתונה נדחו • פרטים חדשים על הפרשה שהסעירה את המגזר • בלעדי

בלעדי; הכלה, בת הרב שמרצה 7 שנות מאסר, התחננה: שחררו את אבי לחתונה

השבוע צפוייה להתקיים חתונה של צעירה חרדית, בתו של רב שמרצה עונש מאסר לאחר שהורשע במעשים חמורים, אולם הוא לא ישתתף בחתונה, מאחר ובקשתו, בקשת גרושתו ובתו, שישוחרר מהכלא לחתונה - נדחו שוב ושוב. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

מדובר ברב מירושלים שנעצר בשלהי שנת 2015 וכשנה לאחר מכן - כשכל העת הוא נמצא במעצר - נדון לשבע שנות מאסר לאחר שהודה והורשע בשורה של עבירות חמורות שביצע כלפי אשתו, לה היה נשוי במשך 25 שנה. במסגרת הסדר הטיעון, התגרשו בני הזוג והנאשם שילם לגרושתו פיצויים בסך 250,000 שקל.

יצויין, כי למרות שכתב האישום המחריד מצוי תחת צו איסור פרסום, הוא דלף לרשת ועורר טלטלה וסערה עצומה בקרב הציבור החרדי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז כניסתו לכלא, הוא משמש כרב המדרשה בבית הסוהר ומעביר שיעורים תורניים ל-30 אסירים. בעקבות חתונת בתו הצפוייה להתקיים השבוע במרכז הארץ, הגיש בקשה לשירות בתי הסוהר להשתתף בשמחת בתו. לאחר שלא קיבל מענה במשך זמן רב, הגיש עתירה לבית משפט המחוזי בלוד. במסגרת ההליך ביקשה פרקליטתו, עו"ד רותם טובול, להבין כיצד יתכן שהאסיר נפגש עם גרושתו, המתלוננת, בכלא, אך אינו יכול להשתתף בחתונת בתו, כאשר הפעם היחידה בה יראה את גרושתו המתלוננת תהיה במהלך החופה.

שירות בתי הסוהר הציגו דו"ח חסוי שלא ממש ניתן לדון בו מאחר והוא לעיני השופט בלבד. הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק העומד בראש מוסדות 'מגדל אור', הופיע אף הוא בבית המשפט ולקח על עצמו להיות צמוד לאסיר במהלך חופשתו הקצרה. "אצלנו, כלה שאינה מקבלת את ברכת אביה מתחת לחופה - הדבר מהווה טראומה עבורה" אמר הרב לשופטת והוסיף שהוא בא לכבוד הכלה ולא לכבודו של האסיר, אולם השופטת לא התרשמה והחליטה לדחות את הבקשה.

"חוות הדעת בעניינו של המבקש הן שליליות ביותר", אמרה ונימקה כי מב"ן (מרכז בריאות הנפש) של שירות בתי הסוהר וועדת אלמ"ב (אלימות במשפחה) המליצו חד משמעית שלא להיעתר לבקשה.

הכלה ואמה לא הסכימו לפסיקת השופטת והחליטו לפנות לבית משפט העליון. במסגרת ההליך, הכלה בעצמה שלחה מכתב בכתב ידה למנהל בית הסוהר רימונים, בו התחננה בפניו שישחרר את אביה לחתונתה. המכתב הגיע ל'בחדרי' והרי הוא לפניכם. "אני כותבת לך את המכתב עם דמעות בעיניים וברגשות מעורבים של עצב, כאב עצום ושמחה", היא פותחת את מכתבה, בו היא מתארת את הסבל שחוותה במהלך השנתיים האחרונות מאז נעצר אביה - "משענת המשפחה, האבא הנפלא שתומך, מעודד ומחזק בכל עת צרה ומצוקה כמו גם בעת גיל ושמחה".

כמו כן היא מתארת שמהלך מעצרו ומאסרו "זה סבל בל יתואר עבורנו! עונשו עונשינו! אינני מצליחה לדמיין את עצמי ככלה, צועדת לחופה ללא האבא המסור והיקר שמלווה אותי. אני רוצה שהאבא המיוחד, שמוסר את נפשו בשבילי, מעניק ונותן לי את כל כולו ודואג ככל יכולתו לעשות הכל שיהיה לי טוב - ילווה אותי ברגעים הכי גדולים וחושבים בחיי וישתתף איתי בשמחה ביום השמח ביותר שלי".

"אנא! אני פונה אליכם מלב שבור ומרוסק בדמעות זולגות ובתחינה עמוקה. עזרו לי לשמוח בשמחה שלמה ביום חתונתי. אל תתנו לי עונש שאיננו מגיע לי! אני מתחננת, אפשרו לאבי היקר להשתתף בחתונה שלי". גם אם הכלה, גרושתו של האסיר, פנתה במכתב, אולם אלה לא הועילו.

שופט בית משפט העליון יורם דנציגר, בפניו הוגשה בקשת הערעור על החלטת בית משפט המחוזי, כתב בהחלטתו כי "האסיר מוגדר כאסיר שאין להוציאו לחופשה משיקולים של סכנה לשלום הציבור". השופט התייחס להחטת בית משפט המחוזי ודחה אף הוא את העתירה. "עיון בכתב האישום המתוקן אשר המבקש הודה בעובדותיו, מלמד על מסכת מעשים פליליים מחרידה שאותה ביצע המבקש ברעייתו לשעבר". עוד הוסיף כי "התרשמות מב"ן הייתה כי מדובר באדם עם הפרעת אישיות קשה, קווי אישיות נרקסיסטיים וסאדיסטיים".

"מעיון בחומר החסוי, התרשמתי כי מסקנות הגורמים המקצועיים הן מבוססות ורציניות. בנסיבות אלה, איני סבור כי נפל פגם בהחלטת המשיב לפעול לאורן, או בהחלטת בית המשפט המחוזי לדחות את עתירת המבקש".

המכתב המטלטל
מעשים חמורים ירושלים כלא בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד