י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

איש אמונו של ה'לב שמחה': רבי שמשון לנדסברג זצ"ל

מחסידות גור נעקרה היום דמותו המיוחדת של הרה"ח רבי שמשון לנדסברג זצ"ל ששימש כמשב"ק האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל ומחשובי החסידים בחצר הקודש. בן 75 בפטירתו • מסע הלוויתו ייצא בשעה 17:00 אחר הצהריים מבית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים

רבי שמשון לנדסברג עם מורו ורבו ה'לב שמחה' מגור זצ"ל
רבי שמשון לנדסברג עם מורו ורבו ה'לב שמחה' מגור זצ"ל

ברוך דיין האמת: מחסידות גור נעקרה היום דמותו המיוחדת של הרה"ח רבי שמשון לנדסברג זצ"ל ששימש כמשב"ק האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל ומחשובי החסידים בחצר הקודש. בן 75 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בי"ב טבת תש"ב לאביו הרה"ח רבי ברוך לנדסברג ז"ל ולאמו מרת חיה שפיה ע"ה.

היה יהודי חסיד וצדיק, דבוק בכל מאודו לרבותיו מגור, היה מנהל המשק בביתו של הרבי בעל ה'לב שמחה' זצ"ל, עוד לפני שעלה על כס ההנהגה, והיה אחד החסידים הכי קרובים אליו. מעולם לא התבלט ותמיד ועשה את עבודתו בצניעות ובמסירות.

בכל בוקר - שנים על גבי שנים - היה מכין את האוכל לרבי כשהוא חגור ב'גארטל' בעת שהיה עומד על משמרתו ומכין את צרכי הרבי.

בנוסף, היה לו תפקיד מיוחד אצל האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל. מידי יום ביומו היה הולך לתיבת הדואר של הרבי שהייתה ברחוב הסמוך לשוק 'מחנה יהודה' והיה מביא לרבי את המכתבים הרבים שנשלחו אליו. הוא זכה בתפקיד בשל האמון הרב לו אותו רחש כלפיו הרבי ה'פני מנחם', כשבנוסף נהג לשלוח אותו לבצע עבורו פעולות חשאיות.

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' על עבודת התפילה שלו: "היה מתחטא לפני קונו בתפילה. מידי יום היה נוסע להתפלל בכותל. תמיד ידעו שכשר' שמשון התפלל על מישהו, הוא נענה, והנצרך יזקה לישועה".

החסידים גם סיפרו על האחריות הרבה בה התנהל בשאלות שההתבקש להעביר לאדמו"ר זצ"ל: "כולם ידעו בגור שעל ר' שמשון אפשר לסמוך. גם בימי חליו של הרבי ה'לב שמחה', כשהיו שולחים עמו שאלות היה שב עם תשובות" אמרו.

היה מקורב גם ליבלחט"א האדמו"ר מגור והיה מקושר אליו בכל נימי נפשו.

מסע הלוויתו יצא בשעה 13:30 בצהריים מבית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי שמשון לנדסברג גור הלב שמחה הלוויה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}