כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

האם דרעי יצליח לעצור את המשבר הקואליציוני?

המבוגר האחראי, הלא הוא השר דרעי, מצהיר כי הוא נחוש להביא לפתרון המשבר הקואליציוני בין כחלון לנתניהו כבר הבוקר בישיבת ראשי סיעות הקואליציה

דרעי, צילום: פלאש90
דרעי, צילום: פלאש90

לאחר נתק, ישיבת הממשלה וישיבת ראשי הקואליציה שצפויות להתקיים הבוקר (ראשון) יפגישו את שני האנשים שיכריעו בשאלה הגדולה - האם אנחנו לפני בחירות או בשפתם, האם תאגיד השידור הציבורי יקום, יבוטל או יקוצץ.

כאמור, משבר התאגיד בעיצומו, ולמרות חולשתו וחוליו של ראש הממשלה, הבוקר הוא צפוי להיפגש עם כחלון, שלא מכבר סעד עמו חומוס ירושלמי אך מאז הפך לאויבו הפוליטי המושבע, וכלשונו של כחלון עצמו, "ביבי וכחלון – כבר לא".

בישיבת הממשלה ובעיקר בישיבת ראשי הקואליציה, צפויים ראשי המפלגות לנסות לתווך בין הניצים שעדיין מחזיקים בשרירות ליבם ומתעקשים שלא להוריד את ראשם, זה בפני זה. האיש שנטל לידיו את התואר "המבוגר האחראי" – השר אריה דרעי, הצהיר בראיונות בתקשורת כי "לא ניתן להם לצאת מישיבת ראשי הקואליציה – עד אשר הם ימצאו פתרון למשבר, על תאגיד לא הולכים לבחירות".

ולא רק דרעי ומפלגתו נחרצים נגד פירוק הממשלה ויציאה לבחירות, גם יהדות התורה וראשיה – מתנגדים לכך באופן נחרץ ביותר. לדברי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני "יש לנו קואליציה מעולה וממשלה יציבה – אין שום סיבה לפרק את החבילה וללכת לבחירות". גפני גם סבור שבסופו של דבר עם ישראל לא יאלץ לחוות תקופת בחירות בקרוב והמשבר בין ביבי לכחלון – ייפתר.

אולם מנגד, יו"ר הקואליציה עושה הכל על מנת לחמם את הזירה הפוליטית. אמש הוא שיגר הודעה לתקשורת נגד השר כחלון ומפלגתו. לדבריו של ביטן: "לאוצר לא אכפת לזרוק 700 מיליון שקלים כל שנה על התאגיד בעוד קשישים ונכים בקושי מתקיימים מקצבאות רעב, אותו אוצר דוחה פעם אחר פעם כל יוזמה להעלאת קצבאות הנכות אבל מגן בחירוף נפש על קומץ צפונבונים".

קודם לכן אמר ביטן כי הליכוד והעומד בראשה, לא מתכוונים לוותר הפעם, "אנחנו לא הולכים על שום דבר לבחירות, מי שהולך לבחירות זה כחלון, אם כחלון לא ילך לקראתנו – יהיו בחירות", הצהיר.

מנגד, יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן השיב לו כי "אף אחד מהציבור לא מאמין שילכו לבחירות בגלל התאגיד, ואם ילכו לבחירות וראש הממשלה יחליט לפרק את הממשלה – זה לא על התאגיד, שיהיה ברור, למה איך ולמה? - זה בהחלטתו, יש קואליציה מצויינת, ממשלה ימנית וחברתית, אין סיבה לפרק אותה".

לנו נותר להמתין עוד קצת, ולראות, האם אכן דרעי לא יתן לגיבורי המשבר לצאת מחדר ישיבת ראשי הקואליציה עד אשר הם יסכימו על פתרון למשבר או שאכן הצהרותיו של ביטן יתגשמו למגינת לב המפלגות החרדיות – ועם ישראל כולו יאלץ להיכנס לטלטלת בחירות לכנסת ה-21.
משבר תאגיד בנימין נתניהו משה כחלון אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}