י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

מתיחות בדרום לאחר שבכיר חמאס חוסל במבצע מסתורי בעזה

מתיחות בדרום לאחר שבכיר חמאס, מאזן פוקהא, ממשוחררי עסקת שליט, חוסל בלב עזה. אלמונים ירו בראשו ובחזהו באקדח ונמלטו • לפני חיסולו טען המחבל: "השב"כ מחפש תירוץ לפגוע באסירים המשוחררים" • החמאס מאיים בנקמה

מתיחות בדרום לאחר שבכיר חמאס חוסל במבצע מסתורי בעזה

מתיחות בדרום לאחר שבכיר חמאס מאזן פוקהא, חוסל אתמול (ליל שבת), ביריות בשכונת תל הווא שברצועת עזה.

פוקהא, תושב העיירה טובאס לשסעבר, נעצר בשנת 2002 בעיירה על ידי כוח של יחידה מובחרת בגין מעורבותו בפיגועי התאבדות. הוא הורשע בתכנון פיגוע ההתאבדות בקו 361 בצומת מירון ונגזרו עליו תשעה מאסרי עולם ועוד 50 שנות מאסר.

הוא ישב בכלא הישראלי, ושוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועה, שם עמד בראש "מטה הגדה" שאחראי לעשרות פיגועים. הוא חוסל במבצע מסתורי בלב עזה על ידי אלמוני, בשבע יריות ואקדח משתיק קול בראשו וחזהו וטרם התברר מי עומד מאחורי החיסול.

יעד החיסול בסרטון בתקשורת הערבית ביולי 2012


דובר חמאס חומסאם בדראן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הכיבוש הוא האחראי על ההתנקשות של פוקהא. נתניהו יודע שזה לא יעבור בשקט".

גם בהודעת הזרוע הצבאית נמסר כי "הכיבוש יודע שדמם של לוחמי הקודש לא נשפך לשווא. הפשע הזה לא יעבור בשתיקה, והארגון יודע כיצד להגיב לפשע כזה".

הג'יהאד האסלאמי האשים את ישראל ומסר: "מזהירים את ישראל, החזרה למדיניות החיסולים תשנה את העימות והתגובה מצד ההתנגדות ברצועה תהיה קשה".

גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, קראו לפלגים בעזה להגיב בעוצמה נגד ישראל בתגובה לחיסול של מאזן פאקהא.

בהלוויתו היום הששתפו כל בכירי החמאס ברצועה. בעבר אמר כי "מאחורי הידיעות שאותן מדליף השב"כ הישראלי באמצעות העיתונים הציוניים עומד דבר אחד - שיהיה לשב"כ תירוץ בעתיד לפגוע באסירים משוחררים, בין אם הם נמצאים בגדה המערבית, ברצועת עזה או אפילו בחו"ל".

גם אביו של פוקהא, האשים את ישראל בחיסול וסיפר כי "קציני מודיעין ישראלים הגיעו לבית שלנו פעמים רבות והעבירו לנו מסרים שמאזן יחוסל אם ימשיך במעשיו".

ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין הזהיר באירוע "שבתרבות" במבשרת ציון כי "אין ספק שאנחנו יכולים להידרדר לעימות נוסף בעזה מחר בבוקר. אף אחד לא רוצה את העימות הזה, לא מדינת ישראל וגם לא חמאס שיצא בשן ועין מצוק איתן".
עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}