י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

אב"ד קהל היראים: הגאון רבי משה סאקס זצ"ל

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר היום, הגאון הצדיק רבי משה סאקס זצ"ל, אב"ד קהל היראים ומחשובי תלמידי החכמים בעיר הקודש

הגאון רבי משה סאקס זצ"ל
הגאון רבי משה סאקס זצ"ל

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר היום (שישי), הגאון הצדיק רבי משה סאקס זצ"ל, אב"ד קהל היראים. ומחשובי התלמידי חכמים בעיר הקודש, והוא בן 85 בפטירתו.

הגר"מ סאקס זצ"ל נולד בארה"ב בג' אייר תרצ"ה לאביו רבי דוד סאקס ז"ל. בבחרותו למד בלייקווד אצל הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל כמו כן היה תלמידו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל.

בעבר שימש כמו"ץ בעדה החרדית ומרבני קרית מטרסדורף שם הרביץ תורה והלכה בהמשך למעלה מיובל שנים, ברבות השנים מונה לשמש כאב"ד 'קהל היראים', שהוקם לפני עשרים וחמש שנה על ידי האדמו"ר מסטרופקוב זצ"ל.

רבי משה נודע כצדיק גדול ותלמיד חכם עצום שישב והגה בתורה יומם וליל. קבע את מקום תפילתו בבית הכנסת ש'בנווה שמחה' הסמוך לביתו.

בהדלקת נרות חנוכה בביתו בירושליםצילום: בהדלקת נרות חנוכה בביתו בירושלים
בהדלקת נרות חנוכה בביתו בירושלים

היה בקי בכל מכמני התורה, הרביץ תורה לעדרים בשיעוריו וחיבוריו הנודעים 'מתנת משה', תפילתו הייתה באש קודש והשתפכות הנפש כעבד לפני רבו, היה מיצר ודואג על צרתן של ישראל וקונן בדמעות על גלות השכינה, קיבל כל אחד במאור פנים ובסבר פנים יפות, ורבים השיב מעוון. היה מופלג בדקדוק המצוות ועיון ההלכה.

כשהיה מבקר אצל ילדיו, התפלל בבית המדרש הגדול תולדות אהרן, כך גם בימים הנוראים. היה מפורסם בירושלים כמי שהיה ברשותו את הלולב הארוך ביותר בסוכות.

מסע הלוויתו יצא היום (שישי) ערב שבת קודש ויקהל פקודי, מביתו ברחוב פנים מאירות 14 בקרית מטרסדורף בירושלים דרך בית המדרש הגדול תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב משה סאקס הלוויה קהילת היראים תולדות אהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}