ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הרשי רוטנברג בסינגל-קליפ מרגש: 'שהנשמה שבמוחי' • צפו

בתוך שנה לפטירתו של הרב אהרן כהן ז"ל, רבה של בית הכנסת 'מוריה' באנטוורפן, מגיש אמן הרגש הבלגי הרשי רוטנברג את הסינגל 'שהנשמה שבמוחי', לחן מרגש אותו כתב לצד מיטת חוליו של הרב והושר רבות על ידי תלמידיו שהגיעו לבקרו • צפו בקליפ

הרשי רוטנברג בסינגל-קליפ מרגש: 'שהנשמה שבמוחי' • צפו

בתוך שנה לפטירתו של איש החסד והמעש הרב אהרן כהן ז"ל, רבה של בית הכנסת 'מוריה' באנטוורפן, מגיש אמן הרגש הבלגי הרשי רוטנברג לחן מרגש, אותו הלחין לצד מיטת חוליו של הרב והושר רבות על ידי תלמידיו שהגיעו לבקרו.

רוטנברג, שניחן בכשרון מוזיקלי ייחודי, מוכר כיום בעיקר באנטוורפן שבבלגיה, שם הפציע לפני מספר שנים, ותוך זמן קצר הפך לאמן מוערך.

לצד הלחנת לחנים פרי יצירתו שחלקם נמצאים בשלבי הפקה על ידי גדולי הזמר החסידי, אי אפשר לפספס את כישרונו הייחודי בעריכת קומזיצים, שלאחרונה אף הגיעו אל מעבר לים, במספר אירועים בישראל ובארה"ב, כשהוא מלווה בגיטרה הנצחית שלו.

כעת, מגיש הרשי את השיר 'שהנשמה שבמוחי' בעיבודו של המעבד הצעיר והמוכשר דוד פינק, ואותו מלווה הרכב מוזיקלי של כלי מיתר ונשיפה שהוקלטו ביבשות שונות, מאמסטרדם שבהולנד ועד לאולפני ההקלטות בישראל.

מילות השיר לקוחות מסדר ה'יהי רצון' שנאמר לפני הנחת תפילין: "שֶׁהַנְּשָׁמָה שֶׁבְּמֹחִי עִם שְׁאָר חוּשַׁי וְכֹחוֹתַי כֻּלָּם יִהְיוּ מְשֻׁעְבָּדִים לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ", ומתורגמות גם לאידיש.

צפו:

הרשי רוטנברג - שהנשמה שבמוחי
,
הרשי רוטנברג שהנשמה שבמוחי בלגיה סינגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}