ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה // ח"כ ישראל אייכלר
ההנאה הזאת לשבת בין אומות העולם ולהרגיש בבית בצל התרבות הרעה של הרשעים, זאת תחילת ההתנתקות מן היהדות. זה עוקר את היהודים משרשם רח"ל • ח"כ ישראל אייכלר על משמעות יום הפורים
- ישראל אייכלר
- י"ב אדר התשע"ז
- 3 תגובות
אייכלר. צילום: פלאש 90
פורים הוא כוח ההצלה וההתחדשות ויציאה מעבדות נפשית לחירות הנשמה, מהתנתקות מן הקדושה להתחברות לשמחת התורה.
גזירת המן "לאבדם" נחתמה בשמים, לא רק בגלל שהשתחוו לפסלו של נבוכדנצר כי "הם עשו לפנים" ולא התכוונו לע"ז. לכן נגזר עליהם הפחד "לא-בדם" ולא עשה הקב"ה עמהם כליה ח"ו.
מה שאכלו בסעודת אחשורוש מאכלים כשרים בהכשר מרדכי הצדיק, היה פחות חמור מזה "שנהנו מסעודתו של אותו רשע". ההנאה הזאת לשבת בין אומות העולם ולהרגיש בבית בצל התרבות הרעה של הרשעים, זאת תחילת ההתנתקות מן היהדות. זה עוקר את היהודים משרשם רח"ל.
בתחושת "אין דער היים" בחצרות אחשורוש, הם בטאו את ה"התנתקות" מן התורה ומארץ ישראל. לאחר הגזירה הנוראה של השמדה כללית רח"ל "ונחתם בטבעת המלך", הם התעוררו וחזרו בתשובה ונמלטו לחצרות ה', לחסות בצלא דמהימנותא של מרדכי הצדיק, לצל האמונה, עד שהגיע לדרגת קבלת התורה "קיימו וקבלו" את התורה מחדש, בהתחדשות.
נזכור תמיד כי אנו בגלות ו"אכתי עבדי דאחשורוש אנן". גם כאשר אנו מבקשים למצא מנוח לכף רגלינו, בארצות הברית ובאירופה ותחת המישטר החילוני בארץ הקודש רח"ל, צריך לזכור כי "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה", לתרבות הרעה של הרשעים ואומות העולם. גם כאשר אנו נאלצים לשבת בשער המלך בכל יום ויום, "לדעת את שלום אסתר ומה יעשה בה", ושואלים אותנו "מדוע את ה עובר אתה עובר את מצות המלך" נזכור את מרדכי הצדיק.
הנס של פורים, הוא נס תחיית המתים. עם שנגזר עליו להשמיד להרוג ולאבד, ניצל בגשמיות וקם לתחיה רוחנית, בזכות מרדכי הצדיק ו"קיימו מה שקיבלו כבר".
מרדכי הצדיק הוא היה הנביא מלאכי שאמר: "זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחורב על כל ישראל חוקים ומשפטים". אין לנו שיור אלא התורה הזאת. אין לנו אלא חוקי התורה. "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה". בזכות זאת נזכה לפסוק האחרון במלאכי: "הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא וכו' והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם".
פורסם בניוזלטר "נעשה ונשמע" של לשכת ח"כ הרב ישראל אייכלר
גזירת המן "לאבדם" נחתמה בשמים, לא רק בגלל שהשתחוו לפסלו של נבוכדנצר כי "הם עשו לפנים" ולא התכוונו לע"ז. לכן נגזר עליהם הפחד "לא-בדם" ולא עשה הקב"ה עמהם כליה ח"ו.
מה שאכלו בסעודת אחשורוש מאכלים כשרים בהכשר מרדכי הצדיק, היה פחות חמור מזה "שנהנו מסעודתו של אותו רשע". ההנאה הזאת לשבת בין אומות העולם ולהרגיש בבית בצל התרבות הרעה של הרשעים, זאת תחילת ההתנתקות מן היהדות. זה עוקר את היהודים משרשם רח"ל.
בתחושת "אין דער היים" בחצרות אחשורוש, הם בטאו את ה"התנתקות" מן התורה ומארץ ישראל. לאחר הגזירה הנוראה של השמדה כללית רח"ל "ונחתם בטבעת המלך", הם התעוררו וחזרו בתשובה ונמלטו לחצרות ה', לחסות בצלא דמהימנותא של מרדכי הצדיק, לצל האמונה, עד שהגיע לדרגת קבלת התורה "קיימו וקבלו" את התורה מחדש, בהתחדשות.
נזכור תמיד כי אנו בגלות ו"אכתי עבדי דאחשורוש אנן". גם כאשר אנו מבקשים למצא מנוח לכף רגלינו, בארצות הברית ובאירופה ותחת המישטר החילוני בארץ הקודש רח"ל, צריך לזכור כי "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה", לתרבות הרעה של הרשעים ואומות העולם. גם כאשר אנו נאלצים לשבת בשער המלך בכל יום ויום, "לדעת את שלום אסתר ומה יעשה בה", ושואלים אותנו "מדוע את ה עובר אתה עובר את מצות המלך" נזכור את מרדכי הצדיק.
הנס של פורים, הוא נס תחיית המתים. עם שנגזר עליו להשמיד להרוג ולאבד, ניצל בגשמיות וקם לתחיה רוחנית, בזכות מרדכי הצדיק ו"קיימו מה שקיבלו כבר".
מרדכי הצדיק הוא היה הנביא מלאכי שאמר: "זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחורב על כל ישראל חוקים ומשפטים". אין לנו שיור אלא התורה הזאת. אין לנו אלא חוקי התורה. "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה". בזכות זאת נזכה לפסוק האחרון במלאכי: "הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא וכו' והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם".
פורסם בניוזלטר "נעשה ונשמע" של לשכת ח"כ הרב ישראל אייכלר
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות