י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

טרנד האיומים כובש את הקואליציה

ח"כ יואב קיש איים הבוקר כי כל עוד הבית היהודי מנהל את הצבעות הקואליציה, לא יגיע להצביע במליאה • קיש אמר את הדברים על רקע המחלוקת החריפה בינו לבין 'הבית היהודי' סביב בנושא ביטול חזקת הגיל הרך

יואב קיש. צילום: פלאש 90
יואב קיש. צילום: פלאש 90

טרנד האיומים בקואליציה ממשיך לתפוס, והפעם הגיע תורו של ח"כ יואב קיש יו"ר ועדת הכנסת. "כל עוד הבית היהודי מנהל את הצבעות הקואליציה, לא אגיע להצביע במליאה" איים הבוקר קיש, זאת על רקע המחלוקת החריפה בינו לבין 'הבית היהודי' סביב בנושא ביטול חזקת הגיל הרך.

קיש אמר: "לאחר סחבת ארוכה שבסופה הגענו להסכמות בקואליציה בנושא ביטול חזקת הגיל הרך, ממשיכים בבית היהודי לסכל את קידומו של החוק שלי שקיבל תמיכת ועדת שרים. כל עוד הבית היהודי מנהל את הצבעות הקואליציה, לא אגיע להצביע במליאה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן שרגיל לאיומים מסוג זה אמר בתגובה לקיש כי "איני מקבל את הצהרות יושב ראש ועדת הכנסת. איומים על הקואליציה לא יעבדו על ידי אף צד. לא הבית היהודי ולא יו"ר קיש יקבעו מה לעשות. בינתיים סמוטריץ' והבית היהודי מנהלים את שדולת ארץ ישראל שלא בדומה לקואליציה אז הפוסל במומו פוסל".

קיש הוסיף: "איומי יואב קיש מצטרפים לאיומיו על סיעת כולנו לעצור חקיקה בוועדת הכנסת. לאור איומי קיש והבית היהודי וניצול לרעה של סמכות הערר שנעשתה על ידי השרה גמליאל אני מודיע שחזקת הגיל הרך לא תעלה מחר להצבעה במליאה והאחריות של שני הצדדים להסביר לציבור מדוע בשל סכסוכים ואג'נדות אישיות הליכי החקיקה החשובים האלה לא מתקדמים".

קודם לקיש, איים גם שר הבריאות יעקב ליצמן כי יפסיק להצביע עם הקואליציה. ליצמן הודיע ביום ראשון לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון כי אין בכוונתו להצביע עם הקואליציה עד שהביטוח הסיעודי אותו הוא מוביל – יאושר ויצא לדרך.
יואב קיש יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}