ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ההחלטה של גרמניה שהוציאה את ארדואן מהכלים

היחסים בין גרמניה לטורקיה עולים על שרטון: הממשל הגרמני לא אישר לבכירים טורקיים לערוך כנסים על אדמת גרמניה, מה שהצליח להוציא את ארדואן מהכלים: "נאצים"

ארדואן (רויטרס)
ארדואן (רויטרס)

היחסים בין גרמניה לטורקיה עולים על שרטון: הממשל הגרמני לא אישר לבכירים טורקיים לערוך כנסים על אדמת גרמניה, מה שהצליח להוציא את נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן מהכלים.

ההחלטה מגיעה על רקע הניסיון של ארדואן לקדם חוקים שירחיבו את סמכויותיו במדינה עד כדי דיקטטורה. בעקבות כך, ארדואן מנסה להיעזר במיליוני הטורקים שחיים בגרמניה, אך הממשלה הגרמניה שם בפניו תמרור אין כניסה ואסר את השתתפותם של שרים בממשל הטורקי להשתתף בעצרות תמיכה בארדואן שהתקיימו בגרמניה.

כאמור, ההחלטה הגרמנית הוציאה את ארדואן מהכלים והאחרון הגיב בחומרה. בתגובה לדברים אמר ארדואן כי "מעשיה של גרמניה דומים למעשי הנאצים".

ב-16 באפריל יערך משאל עם בטורקיה והאזרחים יחליטו האם לעבור למערכת שלטון נשיאותית. ממשל ארדואן טוען שחוקה כזאת תבטיח יציבות פוליטית, בעוד מתנגדיו טוענים כי היא תהפוך את ארדואן לשליט יחיד בדומה לסולטן.

הכעס של ארדואן לא מגיע בחלל ריק, זאת מאחר שגרמניה מאפשרת למנהיג הכורדים, יריבו של ארדואן, לנאום בעצרות ממקום מושבו בעיראק, ואילו על שריו נאסרה ההשתתפות בכנסים.
רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד