י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מה צריך לעשות אחרי תאונת דרכים?

רגע אחרי שתעכלו את העובדה שהייתם מעורבים בתאונת דרכים תדרשו להתחיל בתהליך שלם של איסוף פרטים, תיעוד במשטרה, בדיקת נזקים ועוד • לנוחותכם מצורפת כתבה המפרטת שלב אחרי שלב, כל מה שצריך לדעת אחרי תאונה • מאת: עו"ד יניר הראל

מה צריך לעשות אחרי תאונת דרכים?
לא לגעת

הייתם מעורבים בתאונת דרכים לראשונה בחייכם? אתם וודאי צריכים לעכל את ההתרחשות.
אבל ברגע שקצת תתעשתו ישנם כמה דברים שאתם חייבים לדעת, כך שתוכלו לקבל פיצוי כמה שיותר גבוה ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר.

הנה מה שעליכם לעשות צעד אחר צעד מיד אחרי התאונה.

אספו פרטים מדוייקים על האירוע
דבר ראשון שעליכם לעשות, מיד לאחר התאונה, הוא לאסוף את כל הפרטים הרלוונטיים הקשורים לאירוע ולתעד אותם. ככל שיהיו לכם יותר פרטים מתועדים על האירוע, כך יהיה לכם קל יותר להגיש תביעה. זכרו שחברת הביטוח תצפה לפירוט כמה שיותר נרחב של השתלשלות האירועים. חשוב מאוד לתעד את פרטי הרכבים המעורבים בתאונה, פרטי הנהגים והנוסעים, מספר פוליסות הביטוח של הנהגים, מיקום האירוע, תמונות של המקום, הכתובת של המקום ושמותיהם של מי שהיו עדים לתאונה - כל אלה פרטים שחשוב לאסוף כמה שיותר צמוד למועד התרחשות האירוע.

צלמו נזקים שנגרמו לכם ונזקים שנגרמו לגופכם
אם בתיעוד עסקינן, כדי להוכיח את מידת הנזק שנגרם לרכב, רצוי לצלם אותו. צילום הוא ראייה שמוכיחה באופן המשכנע ביותר את היקף הנזק שנגרם לרכב, ולכן כדאי מאוד לצלם כמה שיותר תמונות ומכמה זוויות צילום שונות. באותה נימה, צלמו גם את נזקי הגוף שנגרמו לכם, היות שישנן חבלות ופצעים שטחיים שיכולים תוך כמה ימים להחלים ללא כל זכר. היות שהפיצוי שתקבלו הוא פונקציה של מידת הנזק שנגרם לכם, כדאי לתעד כמה שיותר נזקים, גם כאלה שעשויים להחלים עד שתגישו את התביעה.

קבלת טיפול רפואי כי הבריאות קודמת לכל
אחד השלבים החשובים ביותר שעליכם לעבור לאחר תאונה, הוא מטבע הדברים לטפל בעצמכם. הטיפול הרפואי הוא חשוב קודם כל מכיוון שאתם וודאי לא רוצים להתפשר על הבריאות שלכם. מעבר לכך, פנייה לקבלת טיפול רפואי כמוה כתיעוד של קרות התאונה. לכן, חשוב שתדווחו למוסד הרפואי בו תטופלו כיצד התרחשה התאונה, מתי, איך, אלו נזקים נגרמו לכם, איפה כואב לכם וממה בדיוק אתם סובלים. הגורם המטפל אמור לכתוב את כל התלונות שלכם בתיק הרפואי, וחשוב שתוודאו שכך הוא עושה. כמו כן, היו בטוחים כי ניתן לכם העתק של הדו"ח עם החזרה הביתה. הדו"ח הזה ישחק תפקיד מרכזי בהגשת התביעה לחברת הביטוח והוא ישפיע במידה רבה על גובה הפיצויים שתקבלו! זכרו, שנזקים גופניים מסוימים מתגבשים עם הזמן, כך שהחומרה של הפגיעה שלכם עשויה להתברר רק כעבור מספר חודשים מאז קרות התאונה. לכן חשוב להמשיך לקבל טיפול רפואי ולהמשיך להיבדק, גם אם נראה לכם שחל שיפור במצבכם.

הודעה במשטרה
כדי לקבל פיצויים מחברת הביטוח אתם חייבים אישור משטרתי על קרות התאונה, עם כל הפרטים של המעורבים בה, לרבות מספרי פוליסות הביטוח שלהם ופרטי רכביהם. לאור זאת, חשוב לדווח למשטרה ולעדכן בהתרחשות התאונה. האישור הזה גם ישמש אתכם כדי לקצר תהליכים ולהעביר את החיוב הכספי עבור הטיפול הרפואי לחברת הביטוח, במקום שאתם תידרשו להוצאות הרפואיות בעצמיכם.

פנייה לעורך דין
כדי שתוכלו לקבל פיצוי מקסימאלי עבור הפגיעה שלכם, ולהתנהל בצורה שתיטיב עמכם באופן המרבי מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין תאונות דרכים. נכון, שגם אזרח מן השורה יכול לנהל תביעה שכזו, אבל הדיוק הדרוש כדי שהיא תצליח, כמו גם ההיכרות עם החוק ועם הליך הגשת התביעה לחברת הביטוח הופכים את כל הטיפול למורכב. כדי שלא תנחלו אכזבה ועל מנת להגדיל את הסיכויים שלכם לצאת מהאירוע הזה כשידכם על העליונה, חרף נזקי הגוף ותהליך ההחלמה הארוך המחכים לכם, רצוי לפנות לגורם מקצועי. זכרו שעו"ד המתמחה בתאונות דרכים יכול לגרום לכך שתקבלו פיצוי מרבי בגין נזקי הגוף שלכם.
תאונת דרכים משטרה טיפול רפואי נזק גופני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}