י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

עמי מימון מתנצל על הראיון עם הרב בעדני

בניסיון לצמצם את הנזק האדיר לתדמית הרדיו גיבה היום הרב בוטבול בשידור את התחנה. במהלך התוכנית נעשה צעד נוסף בניסיון הזה, כשהשדר עמי מיימון שראיין אתמול את הרב בעדני ועורר ביקורת קשה על הסגנון בו השיחה התנהלה אל מול גדול בישראל, עלה לשידור והתנצל בפה מלא

הרב בעדני. צילום: ישראל קליין קול ברמה
הרב בעדני. צילום: ישראל קליין קול ברמה

פרק נוסף בקרב הניטש בין ש"ס ל'קול ברמה': אחר שהרב בעדני הודיע על הסרת תמיכתו מהתחנה, מגבה הרב בוטבול, חתנו של הגר"ע יוסף המשדר מידי יום שישי תוכנית הלכתית פופולארית את התחנה, בניסיון לצמצם את הנזק האדיר לתדמית הרדיו. במהלך התוכנית נעשה צעד נוסף בניסיון הזה, כשהשדר עמי מיימון שראיין אתמול את הרב בעדני ועורר ביקורת קשה על הסגנון בו השיחה התנהלה אל מול גדול בישראל, עלה לשידור והתנצל בפה מלא.

הרב אהרון בוטבול בקול ברמה


בתוכניתו הליכות עולם אמר הרב בוטבול: "יש דבר אחד שאני חייב לומר אותו לציבור המאזינים, לפני כחצי שעה שוחחתי עם הרב הגאון הרב שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה, והוא ביקש להעביר מסר דרכי למאזינים שלנו, וחזר ואמר זאת מספר פעמים, כי הוא מאוד מוקיר ומעריך את הפעילות הקדושה של הרדיו. ובמיוחד את העניין של שיעורי התורה שיש בכל ערב בתחנה. והוא מאזין לרדיו ובמיוחד לשיעורים ביום שישי, שהרדיו הוא כמו ישיבה – יום שכולו תורה".

עוד אמר הרב בוטובול, בניגוד לדברים שאמר הרב בעדני השבוע ב'קול חי' כי "אני הודעתי להם: לא אעמוד מאחורי מה שנקרא 'קול ברמה' ש"הרב בעדני אמר לי שהוא נהנה מהתוכנית (הליכות עולם) שאני מגיש בימי שישי. והוא מאזין לה בארוחת צהריים. והוא לא מבין איך אפשר לצאת נגד הרדיו. קול ברמה זה רדיו של תורה".

בהמשך הרב בוטבול אמר: "הרב בעדני הסביר לי למה הוא יצא השבוע נגד התחנה, ואמר שכביכול ברדיו נשמעה השבוע ביקורת נגד ש"ס, שכביכול הם עושים דברים על דעת עצמם, וזה מה שכאב לרב בעדני, 'איך אתה תוקפים את ש"ס, ומצטרפים לשונאים שלה'. והדבר הזה לא יקרה יותר. הרב בעדני ממשיך לתמוך ולחזק את הרדיו. הוא נתן ביקורת עניינית קטנה, והיא התקבלה ברוח טובה ובמיוחד לאותם אנשים שטעו השבוע, בטעות שעשו (הכוונה לביקורת הקשה שהוטחה בדרעי ובש"ס על הפלת חוק האפלייה של יש-עתיד). והכל יצא מכלל פרופורציה. ובעזרת ה' הכל יחזור למתכונת הרגילה. ונמשיך במסורת".

בהמשך הרב בוטבול העלה לשידור את שדרן הרדיו עמי מימון שהתנצל על שיחתו עם הרב בעדני, ובפני כל מי שחש פגיעה בכבודו של הרב אמש בשידור, מימון אמר: "הייתי מוכן לוותר על כל עולמי ועל התוכנית שלי ובלבד שלא יתפרש כאילו פגעתי בכבודו של רבינו".

במהמשך אמר מימון: "אתמול היה אחד הימים הכי קשים בימי חיי. וכמו שהרב יודע איבדתי את הבן שלי לפני שנתיים, וביום ראשון הקרוב תיהיה האזכרה שלו. בכל ימי חיי גדלתי על החינוך לאהבה ולשמירת כבודם של גדולי ישראל גם בחיי האישיים וגם בעבודה ובמיוחד ברדיו קול ברמה. כשחז"ל אמרו ועשית ככל אשר יורוך אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל ועל ימין אני לוקח פשוטו כמשמעו. והנה דווקא אני נמצא במצב של כאילו פגעתי במורינו ורבינו הרב בעדני שהוא נר לרגלינו. אני נמצא אצלו כל חודש לברך ולהתייעץ ומעולם לא עלה בדעתי לפגוע בכבודו. אני עפר לרגליו ולרגלי כל גדולי ישראל. אבל אם היה נשמע למישהו שאכן כך היו פני הדברים אני מרכין ראש ומתנצל בפני מורינו ורבינו".

בהמשך אמר מימון: "צר לי שאני נאלץ להשתמש בשיעור של הרב אבל הרגשתי שזאת חובתי כלפי הרדיו כלפי המאזינים וכלפיי עצמי והילדים שלי. היום בבוקר הייתה לי שיחה עם הרב בעדני שיחה שהייתה כמו מים צוננים על נפש יגעה. איך הוא עודד אותי. איך הוא חיזק וחיבק אותי. איך הוא יודע להפריד בין התפל לעיקר. הלוואי שהייתי יכול לפרסם את השיחה הזאת. ביהודי קדוש כזה אני אפגע. הייתי מוכן לוותר על כל עולמי ולא לעשות זאת. הייתי מוכן אפילו לוותר על התוכנית שלי שאותה אני אוהב בכל ליבי והעיקר שלא יתפרש כאילו אני פוגע ברב.

"אבל הרב בעצמו אמר לי הבוקר: 'עמי תמשיך בדרכך. אני שומע אותך. שומע את הדברי תורה והחידות. אני נהנה מהתוכנית שלך. אני אוהב את רדיו קול ברמה'. וכמו שהרב אמר גם העיר לנו הערות כואבות על דברים אחרים. קול ברמה זה רדיו של תורה שהולך לאורם של גדולי ישראל גם כשהדברים כואבים ולא נעימים לאוזן. אין עוד רדיו כזה שישמיע ביקורת על עצמו בשידור חי, אבל זה קול ברמה זה הכוח שלנו. אני רוצה להודות לרב בעדני שטרח ודיבר איתי. אחרת לא יודע איך הייתי נכנס לשבת ככה שגם ככה היא שבת קשה לי בגלל האזכרה. ואני חוזר ומתנצל בפניו ובפני כל מי שהרגיש שפגעתי ברב".

הרב בוטובל הוסיף על דברי מימון ואמר: "שוחחתי בשבועיים האחרונים מנכ"ל הרדיו, וקיבלתי תלונה על החלטות גורליות שקשורות לכסף. לדוגמא: מפעל הפייס מבקש לפרסם, בקמפיין של 400 אלף שקל, והרדיו שולל את הפרסום. כמו כן יש חברה של פאות שרוצה לפרסם ב-150 אלף שקל, והרדיו שלל את הפרסום. יש חברה מסוימת שמחללת שבת, וחברה של טיפוח לנשים - וגם להם הרדיו שלל את הפרסום. את זה אוזן של בחור ישיבה לא צריכה לשמוע, הפרסומות ברדיו קול ברמה זה בקול של גברים בלבד, לא כמו בתחנות אחרות עם כל של נשים. אנחנו פועלים בהנחיות של הרבנים. והנה עוד הוכחה שאין מה לצאת נגד הרדיו".
הרב בעדני וקול ברמה הרב בוטבול עמי מימון מתנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 103 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}