40 שנה אחרי הנחת אבן הפינה: החלה כריית מנהרת הרכבת הקלה במתחם הבורסה בר"ג
מכונת הכרייה הראשונה יצאה היום לדרך ושלב המנהור צפוי להסתיים בתחילת 2019. מכונת הכרייה זכתה לכינוי "גולדה", על שם ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר שהניחה את אבן הפינה לפרויקט
- אורן דורי, TheMarker
- כ"ג שבט התשע"ז
כריית מנהרות הרכבת הקלה מתחת לגוש דן החלה היום (א'), כשמכונת הכרייה הענקית (TBM) הראשונה יצאה לדרך מתחת לבורסה ברמת גן, לכיוון תל אביב. המכונה תתקדם מערבה, ולאחר מכן דרומה, בקצב של כ-10 מטרים ליום, תוך שהיא מדפנת את החפירה בטבעות בטון.
שלב המנהור מתוכנן להסתיים בתוך שנתיים. כיום פועלות בישראל ארבע מכונות TBM, מתוך שמונה המתוכננות בסך הכל. המכונה הבאה תחל לפעול בעוד כחודשיים. לקראת אמצע השנה ייצאו המכונות באתר העבודות בבורסה לכיוון מזרח, אל פתח תקוה. המכונות האחרונות ייצאו לדרכן בתחילת 2018 מאתר השילוח באזור רחוב הרצל בתל אביב.
הקו האדום של הרכבת הקלה, שעל פי התכנון ייפתח לתנועת הנוסעים ב-2021, ינוע לאורך 24 קילומטרים, בין פתח תקוה לבת ים. המקטע המרכזי של הקו ינוע במנהרה תת-קרקעית, לאורך 12 ק"מ, מנוה צדק בתל אביב ועד למחלף גהה.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ערך היום מסיבת עיתונאים לרגל תחילת עבודות הכרייה ואמר: "מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמה מובהקת ליכולת לקבל החלטה. עוצמת הבעיות והאתגרים במיזם הזה הרתיעו רבים ומנעה את יישום האתגר התחבורתי הזה במשך למעלה מארבעה עשורים". במהלך האירוע נחשף כי מכונת ה-TBM הראשונה תכונה "גולדה", על שם ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר, שבתקופתה הניחה אבן פינה לפרויקט הרכבת הקלה, אשר נדחה עד לימינו.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות