ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

"אם זהבי ייכנס לאלעד נזרוק עליו ביצים"

ראש העיר אלעד ישראל פרוש זועם על מנהל המחוז החרדי איציק זהבי: "אל תכנס לעיר, ואם תכנס אני אזרוק עליך ביצים. המחוז החרדי זה האסון"

ישראל פרוש. צילום: אלי קובין
ישראל פרוש. צילום: אלי קובין

לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף כי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי דרש מראש העיר אלעד ישראל פרוש להכריז על רישום אזורי בעירו, זאת בעקבות פסיקת בית המשפט, הערב (ד), משיב פרוש מלחמה.

"המחוז החרדי זה הרס הציבור החרדי, אני אוביל מלחמה להתנתק מהמחוז החרדי", אמר פרוש בוועידת 'והערב נא' הערב באלעד, "הביאו לשם אנשים שאנשי השוק טובים מהם".

פרוש הפתיע וסיפר: "אמרתי לאיציק זהבי, אל תכנס לעיר, ואם תכנס אני אזרוק עליך ביצים. רבותי המחוז החרדי זה האסון, אני לא יכול לדבר תמיד, כי במקרה אבא שלי הוא סגן שר החינוך".

"עלינו להגיד 'אם ייתן איש את כל הון ביתו בוז יבוזו לו' עלינו להתבדל מהם תרתי משמע", המשיך פרוש במתקפה על המחוז החרדי, "אם אתם צריכים עזרה להילחם איתם אני לשירותכם, עלינו להתאחד כולם, אנחנו לא יודעים לנהל את הבית, אנחנו צריכים אותם שילמדו אותנו כיצד לחנך?!".

כזכור, במכתב ששיגר זהבי לפרוש, ושנחשף ב"בחדרי חרדים" כתב מנהל המחוז החרדי, כי "בעתירה שבנידון, ניתן תוקף של פסק דין להסכמה בין משרד החינוך לרשות החינוך המקומית אלעד לגבי מתווה של רישום אזורי. המתווה האמור מיועד למנוע רישום שנגוע באפליה פסולה". לדבריו של מנהל המחוז החרדי, "על פי המענה שנתקבל מרשות החינוך המקומית וכפי שעולה הפרסומים שפרסמה רשות החינוך המקומית לגבי הרישום, נראה שאין בכוונת רשות החינוך המקומית לקיים את פסק הדין.

"על רשות החינוך המקומית אלעד לקיים את פסק הדין ככתבו וכלשונו", מוסיף זהבי במכתבו לראש העיר פרוש, "על כן, על רשות החינוך המקומית לתקן את מהלך הרישום שננקט עד כה, ולדאוג לביצוע הרישום לפני מתווה של רישום אזורי, ולאלתר".

זהבי אף משגר איומים חריפים לעיריית אלעד: "לאור האמור, נבקש את עדכוננו עד ליום שלישי, י"א בשבט תשע"ז, ה-7.2.17, בדבר עצירת הרישום שבוצע עד כה וביצוע רישום לפי פסק דינו של המשפט לעניינים מנהליים. ככל שרשות החינוך המקומית לא תעשה כן, משרד החינוך ישקול את צעדיו, ובכלל זה נקיטה באמצעים המנהליים שעומדים לרשותו". לסיום כתב מנהל המחוז החרדי כי "עוד אציין, שככל שעיריית אלעד סברה שאין בכוונתה לקיים את פסק הדין, לכל הפחות היה עליה להודיע על כך זמן מספיק לפני תחילת הרישום ולפעול בדרכים החוקיות, ככל שתמצא לנכון, להסדרת הרישום באופן שהיא סבורה שיש לעשות כן".

כזכור, התנגדותה של עיריית אלעד לרישום אזורי בסמינרים, באה לאחר שמועצות גדולי ישראל, הן של 'אגודת ישראל' והן של 'דגל התורה' – פרסמו הבהרה חד משמעית נגד קיום רישום אזורי. בנוסף, בעקבות דעתם הנחרצת של גדולי ישראל – שר הפנים אריה דרעי ביקש בחודשים האחרונים מח"כ יעקב מרגי שלא לקדם חקיקה בנושא הרישום האזורי, למרות הצהרותיו של מרגי בנושא.
איציק זהבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}