י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

גואטה תוקף: "סגן שר החינוך – שיתחנך. לבדוק אם הוא נגוע בגזענות"

ח"כ יגאל גואטה מש"ס, תוקף בחריפות את סגן שר החינוך מאיר פרוש, בראיון וידאו ל'בחדרי חרדים: "התגובה שלו זו ההתנשאות הכי גדולה. אנו לא מנוהלים לא על ידי 'יהדות התורה'. אנחנו משתפים פעולה לטובת הציבור והמוסדות" • צפו

יגאל גואטה. צילום: פלאש90
יגאל גואטה. צילום: פלאש90

הסערה הפנים חרדית: לאחר שסגן שר החינוך מאיר פרוש אמר קודם לכן היום (ד), ל"בחדרי חרדים" כי צריך לשקול את היחסים עם ש"ס, במפלגה הספרדית, לא נשארים חייבים.

בראיון וידאו ל"בחדרי חרדים", משיב ח"כ יגאל גואטה, מזכ"ל המפלגה - אש. לדבריו, "אנחנו לא מנוהלים לא על ידי 'דגל התורה' ולא על ידי 'יהדות התורה', אנחנו משתפים פעולה בשמחה גדולה לטובת הציבור והמוסדות".

על סגן השר פרוש אמר גואטה: "אולי צריך לבדוק בציציות שלו, במה הוא נגוע בגזענות, ואם הוא סגן שר החינוך – אז כדאי שהוא יתחנך", גואטה הוסיף: כי "התגובה הזו לכשלעצמה היא ההתנשאות הכי גדולה, זו בושה וחרפה להגיב בצורה כזו, אנחנו לא מנוהלים על ידי דגל התורה ולא על ידי יהדות התורה, אנחנו משתפים פעולה בשמחה גדולה לטובת הציבור והמוסדות".

חכ יגאל גואטה בראיון אודות חוק האפליה


קודם לכן, לפני ששמע כי מדובר בדברים שאמר סגן השר פרוש, אמר גואטה, "מי זה ב'יהדות התורה' ששוקל לשקול את היחסים, מי זה הבריון הזה? שישקלו, גם אנחנו נשקול, שישקלו, מי מפריע להם לשקול".

לדברי גואטה ל"בחדרי חרדים", "הצבענו נגד, בגלל שזה חוק של 'יש עתיד', אבל במהות החוק – היינו צריכים להצביע בעד, לא יכול להיות שתהיה אפליה על רקע ספרדי, על רקע עדתי. אני בכלל ברמה האישית, כידוע לכולם, בכלל לא דוגל שילכו למוסדות אשכנזים, יש היום מוסדות ספרדים לתפארת, גם ישיבות לתפארת וגם סמינרים לתפארת, יש חמישה סמינרים בבני ברק ספרדים, והם מפוצצים עד אפס מקום".

עוד הוא הוסיף כי "בעניין הצעת החוק הנוכחית, חשבתי שיש מקום לבקש חופש הצבעה, אבל נכון יש לנו בעיה להצביע עם יש עתיד שבקדנציה הקודמת פעלה נגד הדת, יש בעיה ובגלל זה - הצבענו נגד, במהות הנושא – אנחנו נעשה הכל שלא תהיה אפליה על רקע ספרדי ועדתי, זה לא יקרה.

"לא החרמנו את ההצבעות ואלא הפעילו עלינו שום לחצים, אנחנו תכננו את זה מלכתחילה, לא היו שום הפתעות ושם כלום, יש לנו יו"ר תנועה שנותן הוראה, יש לנו מועצת חכמים שנותנת לנו הוראות איך להתנהג, ולא צריך הוראות מאף אחד", לדבריו, "ההוראה שקיבלנו היום – הייתה להתבייש ולהצביע נגד", אמר גואטה לסיום.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מפלגתו צריכה לשקול מחדש את היחסים עם ש"ס. "רוח אחרת נושבת בש"ס, הגיע הזמן שיהדות התורה תשקול את יחסיה עם ש"ס", תקף פרוש בשיחה עם "בחדרי חרדים". לדבריו, "בזמן שבית המשפט קבע באופן נחרץ כי לא התקיימה אפליה על רקע עדתי - בש"ס רצו ללכת ולהצביע יחד עם השמאל נגד המוסדות החרדים".

כזכור, במטרה להרגיע את הרוחות, הערב פרסמו השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודעות זהות שבהן הם משבחים את שיתוף הפעולה עם ש"ס ומבהירים כי כך יהיה כך בהמשך.
שס מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}