ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

צפו: הרבנית קוק על בעיות חילול שבת שנתקלה בתה היולדת בבי"ח

בדבריה בשיעור תורה, התייחסה הרבנית לשלוש בעיות מרכזיות של חילול שבת • בסוף דבריה ביקשה מנשים לכתוב מכתב לבית החולים ובו תודה על היחס החם והתומך ויחד עם זאת, להוסיף אפילו בשמה - אודות הבעיות שנתקלו בהן

צפו: הרבנית קוק על בעיות חילול שבת שנתקלה בתה  היולדת בבי"ח

 

לפני כשבועיים נולדה לרב דב קוק נכדה במזל טוב. הלידה אירעה בבית החולים פוריה. היולדת -בתו של הרב, שהתה בבית החולים ביום השבת, ולצערה נתקלה במספר בעיות הנוגעות לחילול שבת שהקשו עליה את השהות בבית החולים.

יש לציין שכל היולדות שומרות תורה ומצוות, נתקלות בבעיות אלו בבית החולים פוריה.

אתמול במהלך שיעור תורה של הרבנית קוק, הרבנית סיפרה בצער את מה שעברה ביתה בבית החולים, וכך שמעה מעוד כמה נשים שגם הם עברו את אותה הבעיה.

הרבנית התייחסה לשלוש בעיות ששמה לב אליהן:

א. בחדר היונקים, בכל פעם שדפקו בדלת, צלצלו לה בפעמון בחזרה כדי שתוכל לפתוח את הדלת.
ב. להרים את התינוקת מהעריסה כרוך בחילול שבת, כי יש מכשיר שהתינוק/ת מחוברים אליהם למעקב אחרי נשימות התינוק/ת ומצפף בזמן הרמת התינוק/ת ובחזרתם.
ג. בבית החולים יש רק מכשיר של תמי 4 – לשתיה, מכשיר שאסור להשתמש בו בשבת.

הרבנית קוק על בתה היולדת

כמו-כן, הוסיפה הרבנית, שלא היו מים חמים, אלא רק במקום שיש בו שלט הכניסה אסורה, ורק מחמת שלא יכלה להחזיק מעמד, נכנסה לשם לקחת מעט מים חמים. וכשרצתה מעט חלב, האורות במקרר דלקו, וכשרצתה לעשות קידוש, מולה הייתה טלוויזיה גדולה דלוקה בחדר האוכל.

חשוב לציין כי הרבנית הדגישה שהיחס בבית החולים הוא יחס חם ותומך, והאחיות ממש נרתמות לעזרה, ולכן הרבנית ביקשה מכמה נשים לכתוב מכתב לבית החולים פוריה אפילו בשמה, ובו לומר להם תודה גדולה,ורק לאחר מכן להוסיף, "גם נתקלנו במספר בעיות וכו'"

בבית החולים 'פוריה' אומרים בתגובה 'לבחדרי חרדים': "איננו מכירים את הטענות שהעליתם בכתבה. בית החולים מתאים במיוחד תנאים ליולדת חרדיות בשבת. יש הרבה נשים חרדיות שמגיעות ללדת אצלינו, והינן מרוצות מבית החולים".
עוד הוסיפו מבית החולים: "נבדוק את כל הנושאים שהעלתה הרבנית, מתוך רצון אמיתי לתת ליולדת החרדית את כל התנאים וכדי לאפשר לה לשמור שבת בצורה מלאה וקלה".

הרבנית קוק בית חולים פוריה חילול שבת יולדת שיעור תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד