כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

בקשת האדמו"ר: כך כל המשפחה תתקשר לרבי

במוצאי שבת פרשת שירה נערך כנס הכנה דרבה בבית המדרש הגדול בקרית נדבורנה בראשות האדמו"ר מנדבורנה, לקראת המעמד 'זכרון בהיכל' - הכנסת ספר תורה שנכתב על ידי קהל החסידים לזכרו של האדמו"ר זצ"ל • ומה הייתה בקשת האדמו"ר מבני ובנות החסידות?

האדמור מנדבורנא
האדמור מנדבורנא

במוצאי שבת פרשת שירה נערך כנס הכנה דרבה בבית המדרש הגדול בקרית נדבורנה בראשות האדמו"ר מנדבורנה, לקראת המעמד 'זכרון בהיכל' - הכנסת ספר תורה שנכתב על ידי קהל החסידים לשמו ולזכרו של האדמו"ר זצ"ל.

מעמד ההכנסת ס"ת ייערך ביום חמישי ד' אדר, לקראת היארצייט החמישי של האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' זצ"ל.

במהלך הכנס, עורר האדמו"ר את החסידים בדברי חיזוק נלהבים. בדבריו אמר האדמו"ר: "כסף אני לא בא לבקש, כל אחד נתן פה כפי יכולתו, ומי שלא נתן ישלים. אני מבקש התקשרות לצדיק, וכדי שיהיה קשר עם הצדיק,‏ שכל חסיד יקבל על עצמו את תקנות הרבי זצ"ל. הרבי מאוד השקיע שילמדו לפני התפילה בבוקר, ואני רוצה שכל אחד יקבל על עצמו לפחות עד ז' אדר לימוד של לכה"פ חצי שעה לפני התפילה".

"יש כאלו שלומדים בכולל בוקר, יש שלומדים כל היום, ויש כאלו שבכולל ערב, אבל זה סדר היום הרגיל. כעת אני מבקש שכל אחד ילמד סדר של חצי שעה כל בוקר לפני התפילה, וכדי שזה יחזיק מעמד אני רוצה גם שהנשים ילמדו את ההלכות הקשורות אליהן. לימוד של רבע שעה לפני השינה כדי שיהיו גם מקושרות לצדיק, ואז כל הבית יראה אחרת, וגם הנשים יהיו שותפות ללימוד התורה וידעו מה החלק שלהם בעולם הזה, ועדיף שילמדו בחבורה מיוחדת".

"אפילו הנשים שמטפלים כל היום בילדים ויש להן הרבה עבודה, אני דורש שגם הן ילמדו כל ערב, שייכנס בבית אור התורה. אם בבוקר האבא ילמד לפני התפילה, ובערב האמא תלמד לפני השינה, כל הבית יראה אחרת".

בסיום אמר הרבי: "שזה יהיה הנושא של כל אחד. שאבא ישאל את החבר שלו איפה אתה אוחז בלימוד הבוקר, ואמא תשאל את חברתה איך הלימוד שלך בערב, ואז כל המשפחה יהיו מקושרים לרבי הקדוש זצ"ל".













נדבורנה תקנות הכנה לימוד סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}