ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

עצרת ב'ארחות': 'מי שלא מתפלל - חוטא'

בעקבות מצבו הקשה של מרן הגראי"ל שטיינמן נערכה עצרת תפילה והתעוררות בהיכל ישיבתו 'ארחות תורה' בבני ברק, שם נשא דברים ראש הישיבה, הגאון רבי ברוך דב דיסקין, שעורר את הציבור על גודל מעלת התפילה "תפילה בעת צרה – חיוב דאורייתא" • תיעוד

הגרב"ד דיסקין בעצרת התפילה אמש בארחות תורה
הגרב"ד דיסקין בעצרת התפילה אמש בארחות תורה

בעקבות מצבו הקשה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן נערכה אמש (ראשון) עצרת תפילה והתעוררות בהיכל ישיבתו 'ארחות תורה' בבני ברק, שם נשא דברים ראש הישיבה, הגאון רבי ברוך דב דיסקין, שעורר את הציבור על גודל מעלת התפילה ואמר כי "תפילה בעת צרה – חיוב דאורייתא".

"באמת לא צריך לדבר כעת, הרי זה דברים פשוטים שבעת צרה כזאת צריך חיזוק גם בתורה וגם בתפילה, אבל בכל אופן ביקשו לומר כמה מילים" פתח ראש הישיבה את דבריו.

"זה הזמן שצריך להתחזק בתפילה ולהאמין שהוא יתברך ויתעלה שומע תפילה והוא המציל מן הצרות בתפילה וזעקה, ועכשיו זה זמן של תפילה - אם בתפילה של ציבור או כל אחד לעצמו, גם כן צריך למצוא זמן להתפלל גם אם לא עושים תפילת רבים, אבל זה מחייב כל אחד. כמו שכתוב שאם לא מתפלל הוא נקרא חוטא, שאם יש לו פנאי בשעות שלא צריך לעמוד בתפילה זה תפילה בעת צרה. מה יכול להיות יותר מזה שרבינו מרן ראש הישיבה שליט"א שהדור עומד עליו נמצא במצב של סכנה, אין לך עת צרה גדולה מזו".

"אז וודאי שהתפילה בשעה כזו זה חיוב ולא רשות, וכל אחד ואחד צריך למצוא זמן לחיזוק בתורה וחיזוק בתפילה, ואז וודאי שיש גם חוץ מזה את התפילות רבים שיש לה את המעלה של עצמה שיש בכל המקומות שהתחזקו, והקב"ה ישמע שוועתינו ויהיה בעז"ה רפואה שלימה בקרוב לרבינו אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא בתושח"י אמן".

תוך כך, הגראי"ל המאושפז זה היום העשירי בבית החולים סובל מחום וזיהום, והוא מקבל טיפול תרופתי במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק.













תפילות הרב שטיינמן ארחות תורה שומע תפילה חוטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}