י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

דיווח מיוחד מלונדון; נתניהו בחזית נגד איראן: נטורי קרתא הפגינו

כשברקע המתח סביב חוק ההסדרה, צפו בראש הממשלה מגיע לפגישה ראשונה עם ראשת ממשלת בריטניה, בניסיון לגייס גם אותה - אחרי טראמפ למאבק נגד איראן • צפו בתיעוד וידאו בלעדי ל'בחדרי' - אנשי 'נטורי קרתא' מקבלים את פניו גם הפעם

צילומים: אבי איפרגן
צילומים: אבי איפרגן

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אמש (ראשון) ללונדון, שם נפגש הצהריים (ב') לראשונה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ועם שר החוץ בוריס ג'ונסון. את מערך הרכבים לשיירת ראש הממשלה אירגן בחור חרדי בשם חיים בובליל.

מדובר בפגישתם הראשונה של נתניהו ומיי מאז נכנסה לתפקידה בחודש יולי האחרון, בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה הקודם דייוויד קמרון.

בפתח ביקורו של ראש הממשלה עם ראשת הממשלה, הפגינו קיצוני ה'נטורי קרתא' הקבועים יחד עם מפגינים פרו-פלסטיניים על הגעתו, ממול התקיימה הפגנה נגדית של פעילים תומכי ישראל.

ביבי בלונדון הנטורי קרתא מפגינים

כזכור בביקורו הקודם של נתניהו בלונדון, בספטמבר 2015, התפתחו עימותים אלימים בין שני הצדדים שאף הובילו למעצרים.

במרכז הפגישה של ראש הממשלה עומדת איראן - שעלתה לאחרונה שוב לכותרות בעקבות רוח הגבית שמעניק טראמפ לנתניהו בעניין. ראש הממשלה אמר, "אני רוצה לדבר איתך כדי לוודא שהתוקפנות של איראן לא תישאר ללא מענה".

כמו כן הסוגיה הפלסטינית עלתה לדיון - במהלך הפגישה, אמרה מיי כי בריטניה "מחויבת לפתרון שתי המדינות"

מיי נחשבת לתומכת ישראל ידועה, והיא נוהגת להתבטא בחום וידידות בנושאים הקשורים לישראל בזירה הבינלאומית.

"אני שמחה לקבל את פניך, במיוחד כשאנחנו מציינים מאה שנה להצהרת בלפור", אמרה מיי על פי הדיווח בוואלה!. "יש לנו הרבה תחומי שיתוף פעולה, יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות ואני מצפה לשוחח איתך על כך. בין היתר, על נושאים אזוריים כמו סוריה ואיראן, וכל שאלת עתיד המזרח התיכון".

נתניהו, כך נראה, מנסה לגבש קואליציה מחודשת נגד התעצמות איראן. אחרי ארצות הברית הוא שואף לחבר גם את בריטניה, שנמצאת גם כך באמצע הליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי - לתמיכה בעמדה הישראלית, הסוברת שיש להקשיח עמדות אל מול התעצמות איראן.

את הדברים ניתן ללמוד מדבריו של ראש הממשלה בעניין האיראני: "יש לנו גם אתגרים מהאיסלאם הרדיקאלי, ובמיוחד מאיראן, שמחפשת להשמיד את ישראל ואומרת זאת בפומבי. היא עושה פרובוקציה אחרי פרובוקציה, ולכן אני מברך את טראמפ על התעקשותו על סנקציות על איראן ואני מצפה שמדינות נוספות יעשו זאת. אנחנו חולקים את השאיפה לשלום ולעולם לא נוותר על חיפוש השלום. יש אתגרים וגם הזדמנויות, ואני רוצה לדבר איתך כדי לוודא שהתוקפנות של איראן לא תישאר ללא מענה".











ביבי בלונדון ראשת הממשלה הפגנה נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}