י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

העוזרת של מילצ'ן מסרה עדות בפרשת טובות ההנאה לנתניהו

על פי דיווח בחדשות 2, העוזרת של המפיק ההוליוודי קיבלה מבני הזוג נתניהו את הבקשות למתנות והיתה אחראית על העברתן

מילצ'ן ונתניהו בירושלים, ב-2005. צילום: פלאש 90
מילצ'ן ונתניהו בירושלים, ב-2005. צילום: פלאש 90



העוזרת האישית של המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן מסרה עדות במשטרה על טובות ההנאה שנתן לכאורה מילצ'ן לבני הזוג נתניהו, כך דיווח הערב (ראשון) גיא פלג בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, העוזרת שימשה כאשת הקשר בין בני הזוג נתניהו לבין מילצ'ן: היא קיבלה מבני הזוג את הבקשות למתנות והיתה אחראית על העברתן. על פי ההערכות, שוויון של טובות ההנאה שקיבלו נתניהו ורעייתו בפרשת טובות ההנאה, המכונה "פרשת 1000", נע בין 650 ל-700 אלף שקלים. עוד דווח כי מקורות המעורים בחקירה מגדירים את עדותה של העוזרת "דרמטית".

לפני כשבועיים דיווח גידי וייץ ב"הארץ" כי בחודשים האחרונים העידו, מלבד מילצ'ן עצמו, גם כמה מעובדיו בישראל, שהיו מעורבים במבצעי הרכישה וההעברה של טובות ההנאה לנתניהו. במרבית המקרים מילצ'ן טען כי לא גילה נדיבות ספונטנית, אלא שבני הזוג נתניהו הם שדרשו ממנו להעניק להם את טובות ההנאה. וייץ דיווח כי בני הזוג נתניהו השתמשו בשמות קוד בבקשותיהם השונות ממילצ'ן. "ורודים", לפי מעורבים בהתרחשויות, הוא המונח שבו השתמשו כשביקשו לחדש את אספקת בקבוקי השמפניה הוורודה, ו"עלים" היה שם הקוד לתיבות הסיגרים שהזרים מילצ'ן מדי שבועיים לראש הממשלה.

איל ההון סיפר לידידיו כי לא ציפה לכל מחווה שלטונית מנתניהו תמורת התשורות שהעניק. אדם שמכיר את מילצ'ן היטב אמר כי הוא "כבר עשה את הונו", והעריך שהתקשה לסרב לדרישותיו של ראש ממשלה מפני שרצה בקרבה למוקדי קבלת ההחלטות. מילצ'ן עצמו לא התייחס לחשדות בפרשה מאז שדווח ב"הארץ" כי הוא מעורב בה.

לצד עיסוקו כמפיק קולנוע בארה"ב, למילצ'ן מניות בערוץ 10 הישראלי. יחסיו עם ראש הממשלה עלו לכותרות לאחר הבחירות האחרונות לכנסת, כשהוזכר כמתווך בין נתניהו לבין יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני יצחק הרצוג להקמת ממשלת אחדות.
בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}