י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אחרי הסולחה: חיים כהן בדרך לעיריית י-ם

לאחר עיכובים רבים וביקורת שנשמעה על העדר מינויים בסיעת ש"ס בירושלים, הסבירות הגבוהה כעת היא שחיים כהן, לשעבר נהגו של מרן הגרי"ש אלישיב וכיום איש עסקים, ימונה מטעם ש"ס לחבר במועצת העיר. זאת לאחר שהמינוי יקבל גם את ברכת חכמי מועצת התורה של ש"ס

חיים כהן ואריה דרעי
חיים כהן ואריה דרעי

לאחר עיכובים רבים וביקורת שנשמעה על העדר מינויים בסיעת ש"ס בירושלים, הסבירות הגבוהה כעת היא שחיים כהן, לשעבר נהגו של מרן הגרי"ש אלישיב וכיום איש עסקים, ימונה מטעם ש"ס לחבר במועצת העיר. זאת לאחר שהמינוי יקבל גם את ברכת חכמי מועצת התורה של ש"ס.

בנוסף, מסתמן כי בנוסף למינוי של כהן, חבר המועצה אשר מישאלי, יפרוש מתפקידו ובמקומו ימונה נציג נוסף, זאת לאחר שנותרו שני מקומות מיותמים בסיעת ש"ס הירושלמית, לאחר שמיכאל מלכיאלי עזב והפך לח"כ ולאחר שנחמניאל סבן הודיע על פרישה במפתיע.

מינויו של כהן צפוי להיות מאושר בישיבת המועצה הקרובה, שתתקיים ככל הנראה בשבוע הבא, לאחר שההישיבה שנקבעה להתקיים השבוע נדחתה בעקבות השביתה.

גורם בש"ס אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אם אכן המינוי יקבל את אישור וברכת מועצת חכמי התורה, הרי שמדובר במהלך נבון וחכם מאוד. חיים כהן מכיר היטב את מסדרונות העירייה, והוא יוכל להיכנס לעבודה מיטבית כבר מהרגע הראשון".

המינויים המסתמנים באים לאחר ביקורות רבות שהושמעו בשבועות האחרונים, על כך שבגלל העדר המינויים – הנציגות החרדית בירושלים חלשה מול הנציגות החילונית, בעיקר במאבק השבת שנחשף ב"בחדרי חרדים".

כזכור, החיבור המחודש בין כהן ליו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, נחשף ב"בחדרי חרדים" לאחר שהשניים היו שרויים בסכסוך מתוקשר ודרמטי. "בחדרי חרדים" חשף כי השניים יישרו את ההדורים באמצעות איש תקשורת מוכר שתיווך בינהם.

לאחר החשיפה ב"בחדרי חרדים", כהן עצמו סיפר ברדיו "קול ברמה" כי "היה יהודי אחד יקר מאוד שהחליט להיכנס לעובי הקורה. קוראים לו עו"ד אבי בלום. היו כמה אי הבנות ואבי בלום דאג שה'אי הבנות' יהפכו לדברים ברורים, ואני מקווה מאוד מאוד מאוד שכך יהיה".

בהמשך אמר כהן: "אני לא יכול לחתום על כך שכולם מרוצים מזה, אני אבל מרוצה". כעת, אם כהן יתמנה סופית לתפקיד בירושלים, ייחתם השלב הסופי בסולחה המתוקשרת.

כהן עצמו אמר בעבר ל"בחדרי חרדים": "מעולם לא דיברו איתי על דבר כזה ומעולם לא שמעתי על רעיון שכזה". על השאלה מה תהיה החלטתו במידה ודרעי יציע לו את התפקיד, השיב כהן: "אני מנוע מלענות על דבר שלא בא לעולם".
חיים כהן אריה דרעי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}