ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

מהפכת טיסות הלואו-קוסט: עוד 15 קווים לאירופה ב-100-40 יורו

חברת התעופה האירופית רינאייר הודיעה על פתיחת 15 קווים חדשים מישראל ובישרה כי היא מאמינה שתוך 5 שנים תגדל תנועת הטיסות הבינלאומיות בישראל ל-30 מיליון נוסעים • בעוד שמשרד התיירות השקיע 1.5 מיליון יורו בפתיחת הקווים, שר התחבורה כ"ץ נאבק על הקרדיט על המהלך

ריינאייר. צילום: משרד התיירות
ריינאייר. צילום: משרד התיירות



חברת התעופה רינאייר הודיעה היום על פתיחת 15 קווים חדשים לישראל. מחירי הקווים צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים, כשרינאייר מבטיחה הוזלה משמעותית במחירי הטיסות. ההערכות הן שהמחירים ינועו בין 40 ל-100 יורו לכל כיוון. לעלות הכרטיס יש להוסיף עלויות נוספות של כבודה, מזון ובחירת מושבים.

שבעה קווים יחלו לפעול מתל אביב לבאדן באדן בגרמניה (פעמיים בשבוע), גדנסק בפולין (פעמיים בשבוע), קרקוב (פעמיים בשבוע), ברגמו מילאנו (4 פעמים בשבוע), פאפוס (יומי), פוזנן (פעמיים בשבוע) וורוצלאב בפולין (פעמיים בשבוע). מלבד הקו לפאפוס שצפוי להתחיל לפעול כבר בחודש מארס הקרוב, צפויים הקווים האחרים מנתב"ג להתחיל לפעול ב-28 באוקטובר.

משרד התיירות השקיע בפתיחת הקווים כ-1.5 מיליון יורו בפתיחת הקווים שזוהו על ידי משרד התיירות כבעלי פוטנציאל להגדלת התיירות הנכנסת.

שמונה קווים חדשים יתווספו לארבעת היעדים הפועלים מעובדה לברטיסלבה, לבודפשט, לקראקוב ולקובנה (מעובדה). הקווים חדשים יפעלו לבאדן באדן (פעמיים בשבוע), ברלין (פעמיים בשבוע), בריסל (פעמיים בשבוע), פרנקפורט-האן (פעמיים בשבוע), גדנסק (פעמיים בשבוע), מילאן-ברגמו (פעמיים בשבוע), פוזנן (פעמיים בשבוע) וורשה (פעמיים בשבוע).

המנהל המסחרי של רינאייר, דייויד אובריאן, אמר היום כי החברה שמחה להשיק את לוח הטיסות לחורף 2017 בישראל, הכולל 19 קווים שיוצעו למכירה כבר בתחילת פברואר. להערכתו, שדות התעופה בישראל יוכלו להכפיל את התנועה בהם ולהגיע ל-30 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות תוך 5 שנים. אובריאן הוסיף כי כדי לחגוג את השקת לוח הטיסות לחורף 2017 בישראל, תציע החברה מושבים ב-20 יורו בלבד אשר יהיו זמינים עד יום חמישי הקרוב (2 בפברואר) בחצות.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, אמר היום כי "בניית שדה התעופה בעובדה חשובה, אבל האתגר האמיתי הוא להביא את חברות התעופה, וזה מה שמשרד התיירות בהובלת השר לוין עושה בשנתיים האחרונות. אנו פועלים להורדת מחירי הלינה והורדת מחירי הטיסות באופן שיבטיח ויעודד תיירים להגיע לארץ. ריאיינר היא השותפה הגדולה שלנו לקמפיינים המקדמים את התיירות הישראלית בתל אביב וירושלים - בקמפיין city brake ואת אילת - כמוצר תיירותי מדברי חדש".

הלוי רמז בדבריו לביקורת של משרד התחבורה על משרד התיירות. בשבוע שעבר ביקר שר התחבורה ישראל כ"ץ את פעילות משרד התיירות, ואמר כי בישראל הפוטנציאל התיירותי לא ממומש. כ"ץ מיהר הבוקר, בטרם החלה מסיבת העיתונאים המשותפת לרינאייר ומשרד התיירות, להוציא הודעה המבשרת על אישור הקווים שיפתחו.

בסביבת כ"ץ אמרו כי נציגי חברת רינאייר היו אמורים להיפגש עמו הבוקר, אולם בשל המשבר בנמלים, הפגישה נדחתה ותתקיים בזמן הקרוב. עוד נמסר כי השר כ"ץ ידון עם חברת ריינאייר בין השאר גם על הקמת בסיס בשדה התעופה "רמון", צפונית לאילת, הצפוי להיחנך בקרוב.

השר כ"ץ אמר כי הוא "מצפה משר התיירות לנקוט בצעדים להקמת תשתית שתאפשר לנצל את רפורמת השמיים הפתוחים, להבאת עשרה מיליון תיירים לישראל בתוך חמש שנים".

שר התיירות יריב לוין, שלא נכח במסיבת העיתונאים בשל פינוי עמונה שמתקיים בשעות אלו, מסר כי "כניסתה של חברת ריינאייר לפעילות בהיקף משמעותי בישראל היא בשורה גדולה שתתרום באופן מיידי, הן להגדלת התיירות הנכנסת והן להורדת מחירי הטיסות לישראל וממנה. אני שמח ששיתוף הפעולה בין משרד התיירות לריינאייר עולה מדרגה כאשר החברה מביעה אמון גדול במוצר התיירותי הישראלי ופותחת לראשונה קווי טיסה בהיקף גדול לנתב"ג וכמעט משלשת את פעילות החברה באילת. ענף התיירות עובר בימים אלה מהפכה גדולה וכניסתה המשמעותית של ריינאייר לישראל היא ההוכחה לשיפור הניכר באטרקטיביות של ישראל כיעד תיירותי".
לואו-קוסט טיסות משרד התיירות רינאייר מחירי הטיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד