י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בכיר באוצר ל'בחדרי': "ברקת יותר גרוע משורפי הפחים במאה שערים"

השביתה בירושלים מחריפה - הבוקר הודיעה סיעת "ירושלמים" על פרישה מהקואליציה העירונית, ואנשי ברקת הגיבו במקפה חריפה • בכיר במשרד האוצר עונה לטענות עיריית ירושלים ומפנה את האצבע המאשימה לעומד בראשה • כל הפרטים

ערימות זבל בירושלים
ערימות זבל בירושלים

למרות המגעים להגיע להבנות, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ממשיך לעשות שרירים על משרד האוצר - גם היום (שלישי) תמשך השביתה בבירת ישראל, זה היום השלישי. הגנים העירוניים יהיו נעולים על בריח והררי הזבל ימשיכו לעלות על גדותיהם.

תושבי ירושלים לא בדיוק מבינים על מה המהומה, ותלונות רבות נשמעות על התנהגותו של ראש העיר ברקת שהחליט "להעניש" את משרד האוצר על ידי חסימת כבישים עם הררי זבל, חסימת נתיב הרכבת ועוד.

גורם בכיר באוצר אומר ל"בחדרי חרדים" כי "ברקת מתנהג כמו אחרון הפורעים, הוא עבר את הקו האדום וההפגנות שלו לגמרי לא לגיטימיות". לדברי אותו בכיר, "ברקת יותר גרוע מהפורעים במאה שערים ששורפים פחי אשפה ועוצרים את החיים לתושבים, הוא מתנהג כמוהם ואף יותר גרוע מהם. הגיע הזמן להפסיק את הדרך הזו, גם לשביתה יש דרך".

בתגובה רשמית יותר ששיגרו במשרד האוצר ל"בחדרי חרדים" נכתב כי "השימוש השיטתי של עיריית ירושלים בהפיכת אזרחי הבירה לבני ערובה הוא ציני ולא ראוי. משרד האוצר העביר 525 מיליון ש״ח לירושלים ולמרות שמדובר בתוספת תקציבית מהשנה שעברה, ראש העיר בוחר להתנהל בחוסר אחריות תקציבית וחוסר אחריות אזרחית כלפי ילדי העיר הזכאים לחינוך הולם שנפגע זו הפעם השנייה בחודשיים האחרונים".

עוד הוסיפו במשרד האוצר כי "ראש העיר יצטרך לתת תשובה הולמת לכל ההורים שיאלצו להישאר בבתיהם בעקבות שביתה מיותרת המעידה על התנהלות תקציבית לקויה של העירייה ובביטוי לגחמות אישיות ולא ענייניות".

מנגד, עיריית ירושלים מסרה הבוקר כי "לנוכח הודעת ההסתדרות וארגון עובדי עיריית ירושלים על קיומן של אסיפות הסברה לסייעות בגני הילדים העירוניים, לא תתאפשר הפעלתם של הגנים בירושלים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העירייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים".

אמש התקיימה פגישה בין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ונציגי ארגוני ההורים, המורים, הצהרונים והארגונים הקהילתיים בעיר, בהמשך הצטרף אל הפגישה גם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, אך כאמור, היא הסתיימה ללא תוצאות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המחלוקת המרכזית מתמקדת בכ-300 מיליון שקלים, שהם הפער בין מה שמשרד האוצר מוכן להעביר לירושלים לבין מה שראש העיר דורש.

כזכור, "בחדרי חרדים" היה הראשון שחשף את דבר השביתה בירושלים ודווח על הניסיונות הרבים שנעשו בשבועות האחרונים – למנוע אותה. כזכור, מי שהוביל את המאמצים ותיווך בין העירייה לאוצר היה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אך לבסוף, המגעים וההסכמות התבררו כצ'ק ללא כיסוי וכדיבורים בעלמא.

בנוסף, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' - הבוקר הודיעה סייעת 'ירושלמים' בעיר על פרישתה מהקואליציה העירונית, לאור "מחלוקת חריפה סביב השבתת מערכת החינוך", בתגובת הסיעה נמסר כי "סיעת 'ירושלמים' הודיעה על פרישה מקואליציה בעיריית ירושלים, בעקבות כוונתו של ניר ברקת לפגוע במערכת החינוך במסגרת השביתה של העירייה. זאת, לאחר ניסיונות חוזרים לתווך בין העירייה ומשרד האוצר וקריאה חוזרת לברקת ולשאר סיעות הקואליציה להימנע מהשבתת הלימודים בגנים ובתי-הספר".

מלשכת ברקת נמסר בתגובה: "הפרישה של אנשי כחלון מסיעת ירושלמים חסרת כל משמעות, לברקת קואליציה רחבה ויציבה של 27 מתוך 31 חברים והיא תסתדר מצוין גם ללא סיעתו של כחלון -עזריה. חבל שפעילי כחלון בעיר מעדיפים את האינטרס הפוליטי הקטן על פני התמיכה בירושלים". יצויין כי סיעת "ירושלמים" הוקמה על ידי רחל עזריה, כיום חברת כנסת במפלגתו של שר האוצר משה כחלון עימו מצוי ברקת במשבר.

שר הפנים אריה דרעי, הנחה הבוקר את מנכ״ל משרד הפנים מרדכי כהן לזמן את אגף התקציבים במשרד האוצר ומנכ״ל עיריית ירושלים אמנון מרחב וצוותו המקצועי, כדי לברר את המחלוקות בין העיריה למשרד האוצר. מטרת הפגישה למצוא פתרון שיסיים את המשבר ויביא לסיום השביתה הגורמת סבל למאות אלפי תושבי ירושלים. יש לציין כי לא מדובר בהליך שימוע, אלא בדיון מקצועי בלבד לשם גיבוש המלצות לשר הפנים דרעי.
משרד האוצר שביתה ניר ברקת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}