י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ההסתדרות הכללית: "נמל אשדוד בידינו"; ההסתדרות הלאומית: "שקר"

גרסאות סותרות בין ארגוני העובדים באשר לתוצאות המאבק על ייצוג עובדי הנמל הדרומי; הערכות: תיקו בהחתמות

המאבק על הנמל, צילום ארכיון
המאבק על הנמל, צילום ארכיון



הסתדרות העובדים הכללית הודיעה אמש (מוצ"ש) כי הצליחה לסכל את "המרד" שפרץ נגדה בקרב עובדי נמל אשדוד – וכי ייצוג עובדי הנמל יישאר בידיה, ולא יעבור להסתדרות הלאומית.

"מבדיקה שנערכה בשעות האחרונות עולה במפורש כי להסתדרות הכללית רוב חוסם בין עובדי הנמל. לפיכך, בכל מקרה ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בנמל אשדוד", מסר דובר ההסתדרות.

עם זאת, דקות לאחר דיווח זה מסרה ההסתדרות הלאומית כי מדובר בדיווח שקרי. "הכללית משגרת ביודעין עוד תגובה המוכיחה את הניתוק הרב מעובדים ומהשטח. במקום להמציא ולדווח נתונים שקריים, אנו מציעים להסתדרות הכללית להשלים עם העובדה כי רוב העובדים בנמל אשדוד בחרו להחליף אותם ולהצטרף להסתדרות הלאומית", נמסר.

כך, חמישה ימים אחרי שקבוצת חברי ועד בנמל אשדוד הניפה את נס המרד בהסתדרות הכללית – מתקשים עדיין תומכי המעבר להסתדרות הלאומית, כמו גם תומכי ההסתדרות הכללית, להשיג הכרעה ברורה במאבק על זהות הארגון היציג בחברת הנמל הממשלתית. לפי הערכות, מחנות המורדים ומתנגדיהם השיגו עד כה כ-600 חתימות כל מחנה – מתוך 1,300 עובדי הנמל. זאת, מבלי שאף מחנה מציג שובר שוויון מוכח שיאפשר לו תמיכה מצד 51% לפחות מעובדי הנמל.

לראשונה, עשו שני ארגוני העובדים שימוש באפליקציות מקוונות לצורך החתמת עובדים – מה שמעלה את רף הספקנות באשר לתוצאות המדווחות, וכן מעלה חשש לחתימות כפולות. מציאות של "תיקו" בין שני המחנות מגבירה את הסיכויים להבאת הנושא בפני בית הדין לעבודה – שם עשויה התמונה הלא ברורה להעניק יתרון מסוים להסתדרות הכללית.

מההסתדרות הכללית נמסר עוד הערב: "אנו מחויבים לעובדי הנמל ולביטחונם התעסוקתי. נפעל עד אשר נביא את התוצאה הטובה ביותר לעובדים שהם חלק מבשרה של ההסתדרות הכללית מזה כחמישים שנים. נפעל בנחישות ובאחריות כמקשה אחת ביחד עם כל עובדי הנמל. ההסתדרות רואה בחומרה רבה את התנהלותה של הסתדרות עובדים לאומית בתקופת מניעות".

בהסתדרות הלאומית הוסיפו כי: "מתחילת השבוע התקשורת עדה לתגובות וסיסמאות המשדרות פאניקה של הכללית. הגיע הזמן לממש את רצון העובדים".
נמל אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}