כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

מקומם: "החרדים לא רוצים לעבוד" • האזינו

בראיון שעורר סערה אמר הבוקר השר כץ: "הנשים החרדיות עומדות יפה מאוד ביעדים שהממשלה קבעה לעצמה להכנס למעגל העבודה. אבל אני לא רואה גברים חרדים, אנחנו מפגרים ב-16% מהיעדים שהקצבנו, אז אני לא באמת יודע כמה מהם רוצים לבוא לעבודה" • ח"כ בן צור: "בורות מוחלטת; קורא לשר להתנצל" • האזינו

השר חיים כץ. צילום: פלאש 90
השר חיים כץ. צילום: פלאש 90

התבטאות מקוממת: הבוקר עלה לדיון נושא תעסוקת החרדים לאחר ששר העבודה והרווחה חיים כץ טען כי "בניגוד לנשים החרדיות, הגברים החרדים לא רוצים לעבוד וכי הם מפגרים ב-16% מהיעד שהמדינה קבעה להם".

השר כץ

השר כץ ברשת מורשת

בדברים שאמר השר כץ לדוד חכם ברשת 'מורשת' סיפר כץ: "הייתי השבוע בסיור בבית יעקב בירושלים וראיתי איך מכשירים בנות בנושא תוכנה, אתה הרי יודע את כל המגבלות על החרדים. ואני מסתכל ורואה שהנשים החרדיות עומדות יפה מאוד ביעדים שהממשלה קבעה לעצמה להכנס למעגל העבודה. אבל אני לא רואה גברים חרדים, אנחנו מפגרים ב-16% מהיעדים שהקצבנו, אז אני לא באמת יודע כמה מהם רוצים לבוא לעבודה", טען השר.

חכם: "אתה מגזים, הם רוצים מאוד, אין להם איפה לעבוד".

השר כץ: "עזוב. אני לא יודע אם הם רוצים. אני אומר את זה באחריות, אנחנו ב-16% מתחת ליעדים שהממשלה הציבה".

חכם: "כבוד השר, אני יכול לשלוח אליך ממש ברגע זה מאות חרדים שרוצים לעבוד ואין להם איפה".

השר כץ: "ויש להם יכולות במקצוע שהם רוצים?".

חכם: "ברור, אבל אין להם איפה, כי לא מקבלים אותם".

כץ: "הוא יכול להיות בודק תוכנה כמו האשה, או כותב תוכנה? או הנדסאי תוכנה ומחשבים? כי הייתי בבית יעקב וזו המגמה שהם רוצים, ודרך אגב הן מעולות, ברמה מאוד מאוד גבוהה, בנות עם כוחות אדירים והן גם נקלטות יפה בעבודה, אז למה אני לא רואה את זה גם אצל הגברים החרדים?".

דבריו של השר כץ עוררו סערה. יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור תקף אותו בחריפות ואמר כי "דבריו של השר מייצגים בורות מוחלטת כלפי הנעשה בשטח. יתר על כן נותנים לגיטימציה ציבורית להדרת חרדים. כיצד ניתן להכליל ולדבר בשם הגברים החרדים? זה בדיוק השיח שעלינו להוקיע ואני קורא לו לחזור בו מדבריו ולהתנצל".
חיים כץ שוק התעסוקה תעסוקת גברים תעסוקת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}