י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אשת אבי הפצועים: מרת שפרינצא הולצברג ע"ה

ברוך דיין האמת: לפנות בוקר נפטרה בבית החולים איכילוב בתל אביב הגברת שפרינצא מלה הולצברג ע"ה לאחר שהזדככה בייסורים קשים, כשהיא בת 89בפטירתה.

אשת אבי הפצועים: מרת שפרינצא הולצברג ע"ה

ברוך דיין האמת: לפנות בוקר נפטרה בבית החולים איכילוב בתל אביב הגברת שפרינצא מלה הולצברג ע"ה לאחר שהזדככה בייסורים קשים, כשהיא בת 89 בפטירתה.

המנוחה ע"ה נולדה להוריה משפחת ירג'י בעיירה סלבקוב שבפולין, שם החזיקו בחוות הכשרה חלקאית גדולה שהכשירה צעירים לעבודה חקלאית לקראת עלייתם ארצה.

עם פרוץ המלחמה נכנסו הגרמנים לעיירה ורצחו את בני משפחתה יחד עם כל יהודי העיירה. שפרינצא נשלחה למחנות הריכוז שם שרדה במשך שנות המלחמה תחת ידם הקשה של הצוררים.

על אף ששתתה את כוס התרעלה נותרה איתנה באמונתה ומיד בתום המלחמה הצטרפה לקיבוץ הניצולים "חפץ חיים" של פא"י בגרמניה שם נישאה לבעלה הרב שמחה הולצברג זצ"ל - מי שהיה לימים תלמידו של הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין זצ"ל המוכר לציבור בכינויו "אבי הפצועים" שבמשך שנות חייו ביקר ועודד את חיילי צה"ל שנפצעו במערכות ישראל ואף תמך במשפחות אלמנות ויתומי צה"ל.

המנוחה ובעלה עלו ארצה וקבעו את משכנם בתל אביב. שם הקימו משפחה ונולדו להם שני בנים - שמואל, ואפרים המוכר כעסקן חסד ירושלמי שהיה מבאי ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בשנים האחרונות נזדככה ביסורים קשים והשיבה את נשמתה ליוצרה אחר כשהיא זוכה לראות ליד מיטת חוליה את משפחתה הגדולה, נכדיה וצאצאיה.

מסע הלוויה יצא היום בשעה 14:000 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
שפרינצא הולצברג אבי הפצועים הלוויה ירושלים סנהדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}