כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

חשיפה: מאבק חריף בין דרעי לברקת; "שראש העיר יעבוד לבד"

ראש העיר ירושלים ברקת הודיע אתמול באופן רשמי על שביתה כללית בבירה החל מיום ראשון הקרוב, זאת בשל מחלוקת חריפה עם משרד האוצר • 'בחדרי חרדים' חושף כי קיימת חזית נוספת, חריפה הרבה יותר, מול דרעי • כל הפרטים

דרעי וברקת
דרעי וברקת

חשיפת "בחדרי חרדים" • ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע אתמול (שלישי) באופן רשמי על שביתה כללית בבירה החל מיום ראשון הקרוב, זאת בשל מחלוקת חריפה עם משרד האוצר על העברת 800 מיליון שקל שאותם דורשת העירייה. מלבד דרישת התקציב, ברקת דורש לאשר לעירייה הלוואה ממשלתית של כמיליארד שקל עבור בניית כ-1,000 כיתות לימוד בשל המצוקה הגדולה הקיימת במוסדות החינוך.

אולם מתברר כי אם על פני השטח נראה כי המתיחות המרכזית של ברקת היא מול שר האוצר משה כחלון, מתברר כי קיימת חזית נוספת, חריפה הרבה יותר - מול שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ברקת משגר האשמות לכיוונו של שר הפנים אריה דרעי שלטענתו מעכב - בסמכותו כשר הפנים - את אישור ההלוואה הממשלתית לבניית כיתות הלימוד.

ברקת התבטא אתמול ואמר: "כשר פנים הוגשה לשר דרעי תכנית הכוללת הלוואה ממשלתית רחבת היקף והוא, משיקוליו, עוצר זאת. למרות שמדובר על בניית כיתות לימוד, רבות מהן לבני המגזר החרדי, מה שאמור להיות אינטרס שלו, ובפרט כשנציגו צביקה כהן הוא זה שמחזיק בתיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים".

מנגד, בלשכתו של דרעי לא אהבו את האשמותיו של ברקת וטענו כי דווקא שר הפנים הוא זה שיזם את רעיון ההלוואה הממשלתית לירושלים במטרה לבנות את כיתות הלימוד. בנוסף, שיגרו איום מרומז לברקת.

"תכנית ההלוואה הממשלתית לבניית מאות כיתות לימוד בירושלים היא יוזמה של שר הפנים אריה דרעי, שנחלץ לעזרתו של ראש העיר ברקת מול הבירוקרטיה במשרדי החינוך והאוצר", אמרו בלשכת דרעי ל"בחדרי חרדים".

עוד הוסיפו: "יוזמה מהפכנית זו עליה עמלים הצוות המקצועי של שר הפנים נמצאת כל העת בטיפול ובהכנה, במטרה להביא לפתרון מצוקת הכיתות בבירה. אם התמורה לכך הן תלונות פומביות, יתכן שמוטב היה שראש העיר יפעל לבדו מול משרדי החינוך והאוצר".

כזכור, "בחדרי חרדים" הביא את הנתונים הקשים בירושלים, על פיהם, יותר מ-60 אלף ילדים חרדים, לומדים בקור ובגשם בתת תנאים, בגלל העדר כיתות לימוד.

מהנתונים עולה כי במגזר הכללי חסרות 505 כיתות, במגזר החרדי חסרות 1,419 כיתות ובמזרח ירושלים חסרות 1,938 כיתות. סך הכל: 3,804 כיתות לימוד חסרות.
שביתה ניר ברקת אריה דרעי כיתות לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}