י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

צפו • הרב שנחשד בזריקת רימון: "חושבים שיש לי קשר לאנשים מפוקפקים"

מעצרו של הרב שאול אלקריב בחשד למעורבות ביידוי רימון לבית ראש עיריית גבעת שמואל עורר סערה גדולה וגרר סיקור תקשורתי נרחב. בריאיון מיוחד ל"בחדרי חרדים" הוא מציג את גרסתו: "ימים לא קלים. כנראה שזה מגיע לנו" • צפו

הרב אלקריב
הרב אלקריב

הרב שאול אלקריב נעצר לפני כשבועיים בחשד למעורבות ביידוי רימון לחצר ביתו של ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני. מעצרו עורר סערה גדולה וגרר סיקור תקשורתי נרחב. אלא שלאחר יומיים בלבד הרב שוחרר ללא תנאים בהסכמת המשטרה.

הרב אלקריב ידוע כרב שמייעץ לעבריינים "בכירים", אנשי עסקים, סלבריטאים ועמך בית ישראל הפוקדים את מעונו בכניסה לגבעת שמואל.

בראיון מיוחד שהעניק היום (שני) הרב ל"בחדרי חרדים" הוא מציג את גרסתו לאירועים - זריקת הרימון והיחסים עם ראש העיר, על הטענות בנוגע לחובות והאם הוסמך לרבנות.

הרב שאול אלקריב בראיון לבחדרי חרדים


"אין לי ולאנשיי שום קשר לאירוע זריקת הרימון", אומר הרב. "אין לנו שום יד בעניין הזה. זו לא דרכינו. אנחנו אנשים מאמינים ושוחרי שלום וקירוב. אנו מצטערים שקרה מה שקרה ומוקיעים את הדברים האלו".

אז מדוע הרב נעצר שעות לאחר האירוע?

"יש לנו דין ודברים עם עיריית גבעת שמואל בנושא מסוים. אנשים מסוימים בעירייה חושבים שיש לי קשר עם כל מיני אנשים מפוקפקים והם קישרו את זה יחד ואמרו שיכול להיות שאני או מי מאנשיי עשו את זה. אבל לא דובים ולא יער. בדקו את זה, זיכו וניקו אותנו. אין לנו שום יד או רגל בדבר הזה".

מאז המקרה התפרסמו לא מעט כתבות בעניין. מה עובר על הרב מאז?

"אלו ימים מאוד קשים. אני עוסק בקירוב, שלום ועזרה לאברכים, נערים ומשפחות במצוקה. זה עיסוקנו מהבוקר עד הלילה. אין לנו שום קשר לכאלו דברים. זה רק הטריד אותנו והפריע למנוחתנו. אנחנו אנשים מאמינים ומקבלים את הכל באהבה וכנראה שזה מה שמגיע לנו. נקווה שכל הסיפור הזה יגמר ונמשיך את דרכינו בהצלחה".

המתחם של הרב אלקריבצילום: המתחם של הרב אלקריב
המתחם של הרב אלקריב

בערב שהרב שוחרר ממעצר שוחחתי עם הבן של הרב והוא אמר שהיחסים שלך עם ראש העיר מעולים. מה אתה יודע להגיד לנו בעניין?

"היחסים שלנו לא הייתי קורא לזה מעולים, אלא יחסים רגילים ללא משהו מיוחד. עיריית גבעת שבעת שמאול פינתה אותי כמה וכמה פעמים מכמה מקומות. התמודדנו עם זה ועכשיו אנו במקום של אדם פרטי והכל בסדר ללא בעיות. יש לנו דיון בבית המשפט בקרוב וידנו על העליונה. הכל יהיה בסדר".

"ביום רביעי הקרוב יש דיון אחרון בבית משפט השלום בפתח תקווה שבו אמור להסתיים הדיון בינינו לבין עיריית גבעת שמואל".

ואם יוחלט לפנות את הרב מהמתחם?

"אני אתפנה למקום אחר".

כשנכנסתי לחדר ראיתי בחדר ההמתנה עשרות אנשים שמגיעים להתברך אצלך לישועה וכדומה. איך הגעת לזה?

"אני עוסק כבר 20 שנה בייעוץ וברכות לאנשים. עוד בהיותי צעיר קיבלתי תכונה ויכולת לעזור לאנשים. הכל בא אלי ספונטני, בלי שום דבר שאעשה. אני עוסק בזה באהבה ובשמחה. אנשים באים אלי מכל הארץ, מכל הגילאים ומכל המגזרים, ואני מקבל את כולם ומשתדל לעזור, וב"ה התוצאות טובות".

יש לרב הסמכה להיות רב?

"הרב פנחס מוקדסי זצ"ל מירושלים, שממנו למדתי הרבה דברים. הסמכה רבנית לא קיבלתי, אבל הגעתי לכך כתוצאה מעבודה קשה ואני שמח בכך".

בסוף השבוע הייתה כתבה בערוץ 2 על הרב, שם טען פרומביץ, הבעלים של המתחם שבו הרב יושב כיום, כי הרב לא משלם שכירות, חשמל ומים. בנוסף, הוא טען כי השכנים מתלוננים על לכלוך רב שיש במקום.

"כשאפרים פרוימביץ סיפר זאת הוא היה ברגע של כעס. שבועיים לא הייתי בקשר איתו כי הטלפון שלי לא היה איתי והוא חשב שאני לא בקשר איתו יותר. פרוימביץ טיפוס שהוא כועס הוא שולף מילים בלי לשים לב. אנחנו בקשר מעולה ויש לנו יחסים טובים. הוא אפילו ביקש ממני סליחה אתמול. יש פה בסך הכל אי הבנה על תשלום חוב מהעבר, שכעת הוא בטיפול של חלוקה והסדרה, ופרוימוביץ יקבל הכל עד השקל האחרון. אנחנו לא חייבים יותר שקל לאיש".

הרב אלקריבצילום: הרב אלקריב
הרב אלקריב

ביקשנו מהרב להעלות על הקו במהלך הריאיון את אפרים פרוימביץ. הרב קריב לא היסס וחייג לפרוימביץ.

הרב קריב: "מה נשמע אפרים?".

פרויביץ: ב"ה הכל בסדר. אני חולה היום לא מרגיש טוב".

הרב קריב: "שיהיה לך רפואה שלימה. אתה אוהב אותי? עשיתי לך פעם משהו לא טוב?".

פרוימביץ: "כן, הכל בסדר. אני סומך עליך. אתה בנאדם טוב שעושה הרבה חסד ומצוות".

לסיום ביקשנו מהרב להעביר מסר לגולשי "בחדרי חרדים". "המסר שלי גם לחרדים, גם לדתיים וגם לחילונים - תחפשו רק את הנקודות הטובות, לחפש את המשותף ולהשתדל להסתכל בעין טובה על כל אחד ואחד ולא לדון אף אחד עד שנגיע למקומו".
הרב שאול אלקריב גבעת שמואל השלכת רימון ריאיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}