גוגל מתקשה למכור את משקפי המציאות המדומה שלה
גוגל מתקשה למכור את משקפי המציאות המדומה שלה
- רפאלה גויכמן, themarker
- כ"ה טבת התשע"ז
ענקית החיפוש באינטרנט החליטה לחתוך את מחירה של ערכת המציאות המדומה שהיא פיתחה – דיידרים (Daydream), מ-79 דולר ל-49, וזאת חודשיים בלבד מיציאתה לשוק. על פי הביזנס אינסיידר, הדיידרים הציגה מכירות מאכזבות, מה שגרם לגוגל לא רק להוריד את מחיר הערכה, אלא גם לבקש ממספר יצרניות מכשירי אנדרואיד לצרף את הערכה בחינם בעת מכירת הסמארטפונים.
אחת האינדיקציות לכך היא מספר ההורדות הנמוך מאוד של אפליקציות התומכות במציאות מדומה, כשעל פי הוונצ'רביט רוב האפליקציות לא עוברות את רף 5,000 הורדות. עם הסיבות שעולות לאי הצלחתה של הדיידרים אפשר למנות, בין היתר, את העובדה שהערכה עובדת כרגע עם מספר מועט של מכשירים - בהם הפיקסל ומוטורולה, כשמכשירי אנדרואיד נוספים אמורים להצטרף לרשימה בעתיד. בנוסף, אין תכנים רבים שמותאמים לתחום. עוד סיבה עיקרית היא שסמסונג, יצרנית מכשירי האנדרואיד הגדולה בעולם, מפתחת בעצמה משקפי מציאות מדומה ומוכרת אותם במחיר לא גבוה.
דיידרים היא פלטפורמה חדשה לגמרי, המבוססת על מכשירי אנדוראיד וכוללת משקפי מציאות מדומה ושלט אלחוטי בעל חיישן תנועה. לצד זאת, מפתחת גוגל תוכן המבוסס על מציאות מדומה, כאפשרות נוספת המוטמעת בתוך האפליקציות המוכרות שלה, ביניהן יוטיוב, גוגל סטריט וויו וגם אפליקציות צד שלישי כמו נטפליקס. ערכת דיידרים נחשבת לזולה יחסית למתחרותיה בתחום, שהבולטות ביניהן הן ה-Gear VR של סמסונג שעולות 99 דולר וה-Oculus Rift של פייסבוק שעולה 599 דולר.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות