ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

האנטישמיות חוגגת באומן: העירייה פירקה חלקים מדרך הכהנים

ראש עיריית אומן הורה על פירוק חלקים מדרך הכהנים שעל ציון קברו של רבי נחמן, ויש חשש שתפורק כולה • עסקני ברסלב ל'בחדרי': "יש זעם אצל המקומיים, בשל הפגיעה בצלב ב'אגם התשליך' על ידי מבקרים יהודים - ראש העיר מתנקם בנו"

פירוק גשר הכהנים באומן. צילום: "השומרים אומן"
פירוק גשר הכהנים באומן. צילום: "השומרים אומן"

 

האנטישמיות בעירו של רבי נחמן: עובדי עיריית אומן, מלווים בכוחות משטרה, פירקו היום את הגדרות שעל דרך הכהנים על ציון רבי נחמן באומן, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הפירוק נעשה בהוראה ישירה של ראש העיר וסגנו, וזאת כפי הנראה כנקמה על הפגיעה בצלב שהוצב על 'אגם התשליך' באומן.

דרך הכהנים אומן

צילום: השומרים אומן

כבר קודם לכן, ארגון סבובדה האנטישמי, שנאבק מזה מספר שנים ביהודים המתגוררים בעיר אומן, פנה לעירייה המקומית, בתלונה נגד גשר הכהנים שנבנה על בית הקברות. עתה, לדברי ראש העיר, הבנייה לא עומדת בכללי ההיתר, על פיו התקבל אישור הבנייה בערב ראש השנה הנוכחי.

דרך הכהנים החדשה נסללה בימי ראש השנה, ועלותה הייתה למעלה מחצי מיליון דולר. אך עתה, פועלי העירייה כבר סילקו חלקים מדרך הכהנים וחלקים מגשר הכהנים שעל הציון, והמקשר בין בין מרפסת הכהנים לציון.

עסקנים מקומיים אמרו ל'בחדרי חרדים': "אנו עושים הכל כדי למנוע את המשך פירוק הקונסטרוקציה שנועדה לכהנים, ונמצאים בשיחות קדחתניות בעניין עם עיריית אומן. אך עד כה ללא הצלחה". החשש הוא שבמהלך השבת יוסיפו פועלי העירייה ויפרקו את גשר הכהנים כולו.

"נראה שראש העיר אומן", אומרים העסקנים, "מנסה להוכיח לציבור בוחריו מי בעל הבית על המקום, לאחר שהפגיעה בצלב הביאה לכעס גדול בקרב תושבי העיר ואזרחי המדינה".

 





אומן אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד