י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

החילונים בי-ם: סוחבים על הגב את החרדים

על רקע מאבק השבת בירושלים והדרישה החרדית לשמר את הסטטוס קוו, החילונים בעיר יוצאים אף הם למאבק. במכתב ששלחו לראש העיר ניר ברקת, הם דורשים להמשיך את "חילון" העיר וטוענים: אנחנו סוחבים על גבנו את תקציב העיר

ראש העיר ניר ברקת (מרים אלסטר, פלאש 90)
ראש העיר ניר ברקת (מרים אלסטר, פלאש 90)

מאבק השבת - הצד החילוני: על רקע מאבק החרדים והדרישה לשמור על הסטטוס קוו בירושלים, מתעוררים החילונים בעיר ודורשים מראש העיר ניר ברקת לאפשר את המשך קיום אירועי התרבות והבילויים בעיר בשבת, כמו גם המשך הפעלת בתי הקפה ומתחם הבארים הליליים בשוק מחנה יהודה.

במכתב שנשלח על ידי מנהלי "קואליצית ירו-שלם", והגיע לידי "בחדרי חרדים", כותבים הפעילים לברקת: "זו הקדנציה השניה בה אתה נמצא בתפקיד ונראה כי היום יותר מתמיד הציבור אשר בחר בך, דורש להזכיר לך כי אנחנו הקהל הפלורליסטי-דתי, מסורתי וחילוני, מצפה כי תשמור על האינטרסים שלנו, לנוכח הלחצים המופנים אליך".

כאמור, הפעילים דורשים מראש העיר להמשיך ו'לחלן' את העיר, ואף מוסיפים בחוצפה כי החילונים הם אלו שמחזיקים על גבם את החרדים: "אירועי תרבות ופנאי בשבת ברחבי השכונות הינם אירועים שתמיד התקיימו ויש לשמור כי ימשיכו להתקיים. יש לאפשר לכל ארגון או מינהל קהילתי לערוך פעילויות כפי שהקהילה שלו חפצה בכך. יתר על כן, העירייה צריכה לעודד ולממן אירועי תרבות בשבת לקהל שמחזיק על גבו את תקציב עיריית ירושלים".

הפעילים מוסיפים: "בתי קפה הם חלק בלתי נפרד מפעילות פנאי ולכן אין לפגוע בהן בשום צורה, ואף לעודד את בעלי העסקים".

הפעילים אף דורשים מברקת שלא להגיע להסכמות עם הנציגים החרדים בנוגע למבני ציבור, ללא שיתוף עם המינהלים הקהילתיים. "אנו בטוחים כי השמועות על המשא ומתן על אורחות חיינו, אשר אתה מקיים בחדרי חדרים, אינן נכונות" כתבו הפעילים.

"אנו מזכירים לך כי הקהל אשר בחר בך, צופה בך בכל רגע נתון ומצפה שתשמור על ירושלים כעיר שבה יוכלו מגזרים מגוונים לחיות ולהרגיש בה בבית, וכבירת העם היהודי כולו".
ניר ברקת ירושלים מאבק השבת קואליציית ירושלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}