י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

תיעוד מהאוויר: הרכב מאיץ ודורס שוטר

תיעוד מהאוויר: הרכב מאיץ ודורס שוטר

תיעוד מהאוויר: הרכב מאיץ ודורס שוטר
רגע הדריסה

המשטרה הפיצה תיעוד אווירי מפיגוע הדריסה הבוקר בישוב אום אל חירן בנגב, בו נרצח רס"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל, לוחם מנהלת תיאום פעילות אכיפה דיני מקרקעין, במהלך פעילות למימוש צווי הריסה לבנייה בלתי חוקית.

מסוק שליווה את הפעילות תיעד את המחבל עומד בצד הדרך כשאורות רכבו כבויים. כםי שניתן לראות בסרטון, כשהבחין המחבל בצוות הלוחמים, האיץ לעברם ופגע בהם.

פיגוע דריסה אום אל חירן


במשטרה טוענים כי הנהג הפוגע הוא פעיל של התנועה איסלאמית שדהר לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. "המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש".

בחיפוש שנערך בביתו של המחבל על ידי כוחות המשטרה, נמצא חומר רב שנשלח לבדיקה מקצועית. בין הספרים, נמצאו שלושה עותקים של עיתון 'ישראל היום' שנשמרו מה-5 נובמבר 2015 (עותקים של אותו העיתון מאותו התאריך) שבכותרתו פיגוע דריסה צפונית לחברון בו נפצע לוחם במצב אנוש וכן כותרת ראשית על פצצה של דאע"ש שהפילה מטוס.

הספרים בערבית נשלחו כאמור לבדיקת הגורמים המקצועיים. בנו של המחבל נחקר ע"י כוחות הביטחון.

כזכור, 480 לוחמי משטרה ומשמר הגבול הגיעו היום לפנות בוקר לישוב אום חיראן, הסמוך לחורה, לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה וזאת לאחר הידברות מקדימה וממושכת בעניין עם דרי המקום.

בתחילת הפעילות, שעט המחבל לעבר הלוחמים עם רכבו, על מנת לבצע פיגוע דריסה ופגע בשניים מהם. כתוצאה מכך לוחם אחד נהרג, ולוחם נוסף נפצע ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
הלוחמים שהיו במקום נטרלו את המחבל.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי. החקירה צפוייה להימשך, כמו גם בחינת הקשר שלו לגורמי דאעש.

מיד לאחר פינוי הזירה, התארגנו הכוחות יחד עם רשות מקרקעי ישראל וביצעו את צווי ההריסה כפי שתוכנן.
פיגוע דריסה אום חיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}