י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

סערה ב'תולדות אהרן': מתנגדים לרחוב בביתר: "זה מחט בבשר החי"

חסידי תולדות אהרון מתנגדים לקריאת שם רחוב בביתר עילית, על שמו של האדמו"ר זצ"ל: "הוא התנגד להתנחלויות.זה כמו מחט בבשר החי"

האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק
האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק צילום: בחדרי חרדים

סערה בחצר תולדות אהרן: במלאות 20 שנה לאדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל, הונצח שמו ברחוב של עיר התורה והחסידות ביתר עילית, במסגרת אישור שמות רחובות נוספים על שם גדולי ישראל, אדמו"רים ורבניות שנפטרו.

בתוכנית בחצי היום ברשת ב', דווח כי בחסידות תולדות אהרן המתבדלים מהמדינה, מסתייגים מההחלטה. חסיד בשם יוסף אמר: "הרבי התנגד ללכת להתגורר בהתנחלות, כמובן שזה עירייה ציונית שהרבי מאוד התנגד להצביע בבחירות, לא רק בכנסת אלא גם לעירייה. אנחנו משתוממים. אנחנו לא יודעים מה הסיבה הזאת, זה כואב לנו, זה כמו מחט בבשר החי, אנחנו נעשה ונשתדל לעשות כל מאמץ להוריד את זה. תראו בספרים שלו שהרחוב נקרא על שם הספרים שלו - כל כמה דפים הוא בוכה שקיימת מדינה יהודית עצמאית - שזה מרידה במלכות שמים".

ישראל פכטר חבר מועצת העיר ביתר וראש ועדת השמות בעירייה, אמר: "אני רחוק מזרח ומערב מהאידאולוגיה ומהערכים של החסידות הזו ביחס שלהם לכל מיני דברים, אבל כמו שבירושלים יש רחובות על שמם של הרב זוננפלד למשל שהתנגד למדינה, כך גם פה. אנו מדינה דמוקרטית אולי הם לא מכירים בזה וכל מה שמותר על פי החוק אנחנו מפרגנים להם מכל הלב".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרעיון לקרוא רחוב על שמו של בעל ה'דברי אמונה', עלה בשל מגורי עשרות משפחות של חסידי הבן הבכור - האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, בביתר עילית.
תולדות אהרן רחובות ביתר עילית הדברי אמונה מדינה ציונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}