י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

יומן הפגישות של נתניהו נחשף: עם אילו שרים הוא כלל לא נפגש?

נתניהו נפגש 26 פעמים עם בוגי יעלון ב-2015 ו-26 פעמים עם משה כחלון ■ לשכת ראש הממשלה סירבה לחשוף את הנתונים על כלל הפגישות שקיים נתניהו

בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש ב-2015 עם שר הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון, ועם שר האוצר, משה כחלון, 26 פעמים, יותר מאשר עם כל שר אחר בממשלה. נתניהו לא נפגש ב-2015 ולו גם פעם אחת עם שלושה שרים בממשלתו, אורי אריאל, גילה גמליאל ושרת המשפטים איילת שקד. כך עולה מנתונים שחשף היום (ג') העיתונאי תומר אביטל, מנהל המיזם "100 ימים של שקיפות", בתוכנית "צינור לילה" בערוץ 10.

2015 היתה שנת בחירות. ב-14 במאי 2015 זכתה הממשלה ה-34 של ישראל לאמון הכנסת. נתניהו עמד גם בראש הממשלה הקודמת, ה-33. יעלון, שיאן הפגישות עם ראש הממשלה ב-2015, כיהן כשר ביטחון לכל אורך אותה שנה. לעומתו, עמיתו כחלון, שגם אתו נפגש ראש הממשלה 26 פעמים, לא היה חבר בממשלה ה-33. הוא נהפך לחבר בכיר בממשלה ה-34. כהונתו נמשכה כשבעה חודשים וחצי במהלך 2015.

מהיומן עוד עולה כי נתניהו נפגש 6 פעמים בלבד עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במהלך 2015. בעבר היה נהוג כי ראש הממשלה והנשיא נפגשים לשיחת עדכונים לפחות אחת בחודש. לעומת זאת, נפגש ראש הממשלה עם מי שהיה אז מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, 12 פעמים. היום משמש מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש באותה שנה עם שר החוץ שלו אז, אביגדור ליברמן, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, רק פעמיים. בממשלה ה-34 נפגש עם שרת התרבות והספורט, הנחשבת למקורבת מאוד אליו, מירי רגב רק פעם בודדת.

עם נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, נפגש נתניהו פעם אחת בלבד כהיה שר הכלכלה ושרותי הדת, ו-7 פעמים, כשזה קודם לתפקיד שר החינוך. עם אבי גבאי, השר להגנת הסביבה, נפגש נתניהו פעם אחת בודדת, כמו עם יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, שניהם היו אז חברי סיעת כולנו. עם השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, נפגש נתניהו לא פחות מ-7 פעמים, בעוד עם שר הבריאות, יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה, הוא נפגש רק 4 פעמים.

במהלך 2015, נתניהו קיים 155 שיחות מדיניות, טס 9 פעמים לחו"ל, השתתף ב-108 אירועים וטקסים, לקח חלק ב-9 סיורים ביטחוניים וישב ראש ב-48 ישיבות ממשלה.
בנימין נתניהו אורי אריאל איילת שקד גילה גמליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}