י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סוף למשבר בירושלים: האוצר התחייב 800 מיליון שקל

פרסום ראשון: לאחר שלושה שבועות של דיונים מול משרד האוצר, ולאחר שבשבוע שעבר הכריז ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על שביתה, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", נראה הערב כי המשבר בדרך לסיום

ראש העיר ירושלים ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש העיר ירושלים ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר שלושה שבועות של דיונים מול משרד האוצר, ולאחר שבשבוע שעבר הכריז ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על שביתה, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", נראה הערב כי המשבר בדרך לסיום.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ראש העיר הגיע לסיכום כללי עם האוצר והמשבר בדרך לסיום.

על פי הפרטים שהגיעו ל"בחדרי חרדים", האוצר הגיע להבנות עם ברקת על העברת תקציב של 800 מיליון שקל לעיר ירושלים, כאשר קודם לכן, דרישת ברקת הייתה סביב סכום של כמיליארד שקל, אך כאמור נרשמה לה התנגדות חריפה באוצר.

בנוסף, וכפי שדווח כבר ב"בחדרי חרדים", מחר בבוקר יתקיים דיון מיוחד בנושא בוועדת הכספים, זאת לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ משה גפני היה מעורב במשבר בשבועות האחרונים וניסה להגיע לפשרה בין האוצר לראש העיר ברקת.

על פי החלטת האוצר, הסכום הסופי יאושר רק לאחר שהפרטים יעלו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא יאשר את מקורו של התקציב לבירה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי מי שסייע בפתרון המשבר הוא יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בירושלים חבר המועצה אליעזר ראוכברגר שנפגש בסוף השבוע שעבר עם גפני וביקש ממנו לקיים על זה דיון בועדת הכספים.

כזכור, ב"בחדרי חרדים" נחשף כי בישיבת הנהלת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר הכריז ברקת כי בעקבות פיצוץ המו"מ עם האוצר, תתקיים שביתה כללית בירושלים. בישיבה השתתפו פקידים בכירים, ראשי המינהלים הקהילתיים ונציגי ההסתדרות, כשסלע המחלוקת הייתה דרישתו של ברקת לתוספת של מיליארד שקל, בעוד שמשרד האוצר היה מוכן להעביר רק 600 מיליון שקל. אולם כאמור, כעת הפתרון נראה קרוב מתמיד.
ירושלים ניר ברקת משרד האוצר שביתה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}