י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בית המשפט: אין להשתמש בכספי 'פדיון שבויים'

תקדים משפטי שקבע שופט בית משפט עליון בברוקלין, לפיו אסור להשתמש בכספי "פדיון שבויים" עבור מאייר הרשקוביץ, החשוד בתקיפת אדם שחור, מעורר סערה בקהילה החרדית בוויליאמסבורג • כל הפרטים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

תקדים משפטי שקבע שופט בית משפט עליון בברוקלין מעורר סערה בקהילה החרדית בוויליאמסבורג. בית המשפט העליון אסר באופן זמני על מאייר הרשקוביץ (24), מראשי ארגון השומרים שהורשע בתקיפה אכזרית של סטודנט שחור וגרימת עיוורון באחת מעיניו, להשתמש בכספי הקרן שהוקמה עבור ההוצאות המשפטיות שלו.

מדובר באירוע שאירע בשכונת ויליאמסבורג בסוף 2013 כאשר קבוצה של כ-20 אברכים מקומיים -חלקם חברי ארגון השומרים, תקפה את טאג' פטרסון - סטודנט לאופנה אפרו אמריקני, שהיה חשוד בעיניהם כמי שניסה לפרוץ למכוניות של תושבים חרדיים המתגוררים בשדרת פלאשינג בשכונה.

עוברת אורח שעברה במקום הזעיקה את המשטרה שהגיע בכוחות מתוגברים ומצאה את פיטרסון פצוע ומוכה. פיטרסון הובהל לבית החולים, שם עבר 3 ניתוחים בעינו, במטרה להציל את ראייתו, אך פיטרסון נותר עיוור באחת מעיניו.

פיטרסון סיפר בשעתו כי הגיע בשעת לילה מאוחרות לבית חברו, כאשר הותקף באכזריות על ידי 20 חרדים שהכו בו בכל חלקי גופו והנחיתו אגרוף מדויק בעינו. המשטרה, שעצרה את האברכים, שהיו ברובם חברי ארגון השומרים, לא הצליחה להשיג ראיות נגד החשודים וסרטי האבטחה מהחנויות הסמוכות נעלמו.

עם זאת, כתב אישום נגד הרשקוביץ התאפשר לאחר שה-DNA שלו נמצא על העקב של הנעל של פיטרסון.

הרשקוביץ הואשם כחשוד עיקרי בגרימת העיוורון של פטרסון. החשודים הנוספים - פנחס ברויאר ואברהם וינקלר, הודו באשמה וחתמו על עסקת טיעון במסגרתה נידונו לבצע 150 שעות בעבודות שירות בארגון קהילתי. השניים האחרים - אהרון הולנדר ויוסף פריד זוכו.

חבריו של הרשקוביץ הקימו קרן עבור ההוצאות המשפטיות וגייסו סכום של כ-130 אלף דולר. לפני כחודש הגיש פיטרסון באמצעות עורך דינו תביעה משפטית נגד הקרן שהוקמה עבור הרשקוביץ וטען כי זה מנוגד לחוק האמריקני- "Son of Sam" חוק האוסר על עבריין להרוויח כסף מהעבירה שעבר.

אנדרו סטול, עורך דינו של פיטרסון, טען כי קרן תחת השם "חסד פאנד" קיימה ברשת החברתית קמפיין התרמה בו נראים שני ילדים שמבקשים מאנשים לעזור להם "להביא את טאטי הביתה". כאמור, הקרן אספה סכום של כ-130 אלף דולר עבור שחרורו בערבות ועבור שירותיהם של טובי עורכי הדין שמטפלים בתיק.

עורכי הדין דרשו מבית המשפט לאסור על הרשקוביץ להשתמש בכספי הקרן. עורכי דינו של הרשקוביץ טענו מנגד כי החוק האמריקני אינו שייך למקרה הנוכחי.

שופט בית משפט העליון הוציא בסוף השבוע צו זמני על פיו נאסר על הרשקוביץ להשתמש בכספי קרן החסד שהוקמה עבורו. כאמור משפטו של הרשקוביץ נקבע ל-18 לחודש, ואם יורשע הוא צפוי לעונש של חמש עד עשר שנות מאסר.
מאייר הרשקוביץ פדיון שבויים תקיפה ויליאמסבורג טאג' פיטרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}