י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

"קולות של דאעש": חמישה נרצחו סמוך למיאמי

"שומע קולות של דאעש": חמישה הרוגים ושמונה פצועים בתקרית ירי בנמל תעופה סמוך למיאמי, פלורידה

היורהף אסטבן סנטיאגו
היורהף אסטבן סנטיאגו

חמישה נהרגו ושמונה נפצעו בשדה התעופה בפורט לודרדייל שבפלורידה, מירי של איש צבא לשעבר שעל פי הדיווחים בכלי התקשורת, פתח באש בטרמינל 2 ליד מסוע המזוודות, וירה לכל עבר. עד ראיה בשם Mark Lea,. סיפר לרשת החדשות MSNBC כי היורה פשוט עלה על המסוע וירה לעבר האנשים שהמתינו למזוודות, אנשים נכנסו לפאניקה החלו לצרוח, ולנוס לכל מקום בו הם יכולים להסתתר, היורה עצמו עמד ופשוט ירה לכל עבר. לאחר שנגמרה לו התחמושת זרק היורה את אקדחו שכב על הריצפה בפישוק רגליים וידיים, ונלקח למעצר.

\"קולות של דאעש\": חמישה נרצחו סמוך למיאמי


מפרטים שמסרה סוכנות הידיעות רויטרס עולה כי מדובר באסטבן סנטיאגו, חייל לשעבר ששירת בעבר בעיראק. הוא הגיע במטוס של חברת התעופה איר קנדה, מאלסקה לפורט לודריידל, בשדה התעופה באלסקה הצהיר כחוק על האקדח שברשותו. לפי החוק בארה"ב מותר להביא כלי נשק במטען האישי - אך רק בתא מטען המטוס.

סנטיאגו המתין למזוודה שלו ליד מסוע המזוודות של הטיסות הנכנסות, לקח את המזוודה בה נשא את האקדח, נכנס לשרותים טען את האקדח, לאחר מכן יצא שנית לאזור המסוע והחל לירות לכל עבר. עדי ראיה ספרו כי מיד כשהחל הירי נמלטו האנשים לכל עבר. עוד סיפרו כי הוא כיוון את אקדחו לראשי העוברים ושבים. כוחות ביטחון מיהרו לפנות את הנוסעים מהטרמינל. עדי ראיה דיווחו כי סנטיאגו המשיך לירות עד שאזלה לו התחמושת.

מחקירה ראשונית עולה כי סנטיאגו נשא כרטיס חייל אבל לא ברור אם הכרטיס היה שלו. מסע ההרג של סנטיאגו נראה כמסע ירי מתוכנן מראש. לפני מספר חודשים יצר סנטיאגו קשר עם ה FBI וטען כי השתלטו על המוח שלו. הוא טען כי נכפה עליו לצפות בסרטים של ארגון הטרור (דאעש). סנטיאגו הופנה בשעתו לקבלת סיוע נפשי.

כתוצאה מהתקרית שותק שדה התעופה בפורט לודרדייל, טיסות שעמדו לנחות הופנו לשדה תעופה חילופי, וטיסות שאמורות היו לצאת הושהו. שדה התעופה משמש יהודים רבים המגיעים או עוזבים את מיאמי הנמצאת במרחק של 30 ק"מ בסך הכל.
ירי בשדה תעופה קולות של דאעש פלורידה מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}